زندانیان در بازداشتگاه هرات کارمندان حکومت سابق اند

© https://twitter.comزندانیان در بازداشتگاه هرات کارمندان حکومت سابق اند
زندانیان در بازداشتگاه هرات کارمندان حکومت سابق اند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
عضو شوید
اکثریت کسانی که در بازداشتگاه هرات زندانی شدن کارمندان حکومت سابق اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، زندانیان در بازداشتگاه مرکزی هرات، در گفتگو به شبکه خبری اسکای نیوز، می گویند که بدون هیچ محاکمه‌ای یا روند قضایی زندانی شدند؛ آنان گفتند افراد بازداشت شده بعد از سقوط حکومت به این جا منتقل شدند، که اکثریت این افراد کارمندان سابق حکومت پیشین استند.
در این گزارش آمده است، سلول‌های زندان مرکزی هرات پر شده و در هر سلول،‌ نزدیک به ۴۰ مرد زندانی هستند.
یک زندانی درادامه گفت: "همه ما بدون هیچ مدرک و محاکمه‌ای به اینجا منتقل شدیم. ما نمی‌دانیم چه زمانی قرار است از این جا بیرون شویم."
والی طالبان در هرات که خبرنگار اسکای نیوز را همراهی می‌کرد، سخنان این زندانی را قطع کرده و به مترجم دستور داده است که سخنان این زندانی را ترجمه نکند.
Special Inspector General for Afghanistan Reconstruction (SIGAR) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
سیگار: طالبان جنگ و جهاد را در مکاتب آموزش می‌دهند
در این گزارش گفته می شود، طالبان به جامعه بین‌المللی وعده داده‌اند که برای همه کارمندان حکومت پیشین یا کسانی که در کنار نیروهای خارجی کار می‌کردند، عفو عمومی کردند؛ اما شواهد نشان می‌دهد که این وعده عملی نشده است.
این شبکه خبری به ناپدیدشدن عالیه عزیزی، رییس سابق بخش زنان بازداشتگاه هرات اشاره کرده است؛ عالیه عزیزی بعد از آن نامه‌ای از سوی طالبان برای ادامه کارش دریافت می کند وبه محل کارش می رود اما تاکنون بانو عزیزی ناپدید است. اما رییس زندان هرات در گفت‌وگو با این شبکه خبری تأکید کرده است از عالیه عزیزی هیچ اطلاعی در دست نیست.
اما او در ادامه می گوید که معتقد است "عالیه عزیزی فاسد است، اموال زندانیان را دزدیده و برای درخواست پناهندگی به کشور دیگری فرار کرده است."
در همین حال محمد ضیا، شوهر عالیه عزیزی به این شبکه خبری گفته است که او هرگز به خارج از کشور نرفته است وعالیه در بند استخبارات طالبان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала