Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شهکار سرمربی سنگال؛ جبران پنالتی از دست رفته با کسب عنوان قهرمانی + عکس

© REUTERS / Luc GnagoБолельщики сборной Сенегала во время матча между Японией и Сенегалом в Абиджане, Кот-д'Ивуар
Болельщики сборной Сенегала во время матча между Японией и Сенегалом в Абиджане, Кот-д'Ивуар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
عضو شوید
آلیو سیسه سرمربی تیم ملی فوتبال سنگال که بیست سال قبل پنالتی خودش را در دیدار نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا برابر کامرون خراب کرده بود، شب گذشته اشتباهش را جبران کرد و تیمش را قهرمانی این رقابت‌ها کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شب گذشته دیدار نهایی جام ملت‌های آفریقا میان تیم‌های مصر و سنگال در استادیوم اولمبه که رسماً به نام پل بیا مسمی است، برگزار شد. دو تیم در پایان 120 دقیقه وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی بدون گل رضایت دادند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.
در ضربات پنالتی سنگال با نتیجه 2-4 به پیروزی رسید تا برای نخستین بار قهرمان جام ملت‌های آفریقا شود. سنگال که برای سومین بار به فینال جام ملت‌های آفریقا راه پیدا کرده بود، به عنوان پانزدهمین تیم آفریقایی جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر برد تا شاگردان آلیو سیسه، بالاخره جام را لمس کنند.
بدون شک بازیکنانی چون مانه، گای، کولیبالی، مندی و دیالو نقش به سزایی در قهرمانی سنگال داشتند و اگر این بازیکنان نبودند، رویای قهرمانی شیران ترانکا، برآورده نمی‌شد. اما یک دست دیگر و بی‌تردید مهم‌ترین فرد در رسیدن سنگال به قهرمانی، آلیو سیسه سرمربی این تیم بود که با برنامه‌ریزی درست و تاکتیک بی‌نقص تیمش را به قهرمانی رساند.
وی در دورانی که بازیکن بود، یک جام از ملتش قرض‌دار بود و شب گذشته قرض خود را به بهترین شکل ممکن پرداخت و بالاخره از سوی مردمش برائت گرفت.
آلیو سیسه که بیست سال قبل پنالتی خودش را در دیدار نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا برابر کامرون خراب کرده بود، شب گذشته اشتباهش را به عنوان مربی جبران کرد و تیمش را قهرمانی این رقابت‌ها کرد.
پس از قهرمانی شیران ترانکا، سیسه بسیار خوشحال بود زیرا پس از مدت‌ها شانه‌هایش را خالی از مسئولیتی دید که وی را عذاب می‌داد و هنگام چشم در چشم شدن با هر سنگالی احساس می‌کرد آن‌ها بابت خراب کردن آن پنالتی که قهرمانی را به کامرون هدیه داد، او را مقصر می‌دانستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала