پاکستان: پنج سرباز ما در حمله ترویست‌ها از خاک افغانستان کشته شده‌اند

© Flickr / Shahzeb Younasپرچم پاکستان
پرچم پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
عضو شوید
ارتش پاکستان اعلام کرده که دست‌کم پنج سرباز این کشور در حمله "تروریست‌ها" از خاک افغانستان در ایالت خیبر پختونخوا کشته شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک،؛ روزنامه اکسپرس تربیون گزارش داده است که این حمله روز یک‌شنبه(17 دلو)در منطقه "کرم" خیبر پختونخوا رخ داده است.
این روزنامه به نقل ارتش پاکستان نوشته است که نیروهای پاکستانی به این حمله پاسخ داده‌اند و بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی، تروریست‌ها تلفات سنگینی متحمل شدند.
وزارت امور خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
ادعای پاکستان درباره دسترسی " تحریک طالبان پاکستان" به تسلیحات باقیمانده ناتو در افغانستان
به نقل از این روزنامه دربیانیه‌ ارتش پاکستان آمده است: "پاکستان استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان را برای فعالیت‌ها علیه پاکستان قویا محکوم می‌کند و انتظار دارد که دولت موقت افغانستان در آینده اجازه چنین فعالیت‌هایی را علیه پاکستان ندهد".
حمله علیه ارتش پاکستان چند روز پس حملات به پایگاه نظامیان این کشور در مناطق "پنجگور" و "ناوشکی" ایالت بلوچستان رخ داده است که به گفته‌ی ارتش پاکستان در این حملات 9 نظامی و 20 نفر از مهاجمان کشته شده‌اند.
پس از این حملات شیخ رشید، وزیر داخله‌ پاکستان گفت که حکومت موقت طالبان در افغانستان باید اطمینان حاصل کند که چنین حملاتی آن‌طور که وعده داده بود، صورت نمی‌گیرد.
طالبان اما؛ استفاده خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر را تکذیب می‌کنند و می‌گویند، خاک افغانستان علیه هیچ کشوری تهدید نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала