افشای بدرفتاری مشاور ارشد بایدن با کارمندان کاخ سفید

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Белого дома в Вашингтоне, США
Здание Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
عضو شوید
تحقیقات داخلی آمریکا نشان می‌دهد که، مشاور ارشد علمی رئیس جمهور ایالات متحده، زیردستان خود را تحقیر و مسخره می‌کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی آمریکایی Politico با استناد به تحقیقات داخلی آمریکا گزارش داده است، "اریک لندر" که ریاست دفتر سیاستگذاری علوم و فناوری در کاخ سفید را بر عهده داشت با زیر دستان خود رویه تحقیر آمیز داشت و بعضا حتا آنها را تمسخر می‌کرد.
چندین زن نیز شکایت کردند که او "در مقابل سایر کارمندان با آنها به شیوه ای تحقیرآمیز یا تند صحبت می کرد."
این مشاور کاخ سفید پس از انتشار گزارش درخصوص بدرفتاری با کارمندان، در نامه‌ی استعفا داد و مسوولیت کارهایش را پذیرفته و گفت که از آسیب رساندن به همکارانش ناراحت است.

لندر در نامه خود آورده است: مشخص است چیزهایی که من گفته‌ام و نحوه بیان آنها، بی‌احترامی و تحقیرآمیز بوده است، چه با مردان و چه زنان. هیچگاه چنین قصدی نداشتم اما مقصرم و مسوولیت کارهایم را می‌پذیرم و از آن درس می‌گیرم.

استعفای این مقام از 18 فبروری اجرایی می شود. این سمت نیازمند تاییدیه سنا است و هنوز مشخص نیست که چه فردی جایگزین او خواهد شد. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفته است که بایدن استعفای اریک لندر را پذیرفته است.

پایگاه پولیتیکو اولین رسانه‌ای بود که صبح دوشنبه گزارش داد، نتایج تحقیقاتی داخلی نشان می‌دهد که اریک لندر قلدری کرده و رفتاری تحقیرآمیز در قبال همکارانش داشته است که این نقض سیاست‌های خود کاخ سفید است. اریک لندر با ارسال ایمیلی از کارکناش عذرخواهی کرد.

جن ساکی در کنفرانس مطبوعاتی عصر دوشنبه در پاسخ به سوالی گفت که رفتار لندر نامناسب بوده و او قبلا از طرف دستیاران کاخ سفید تذکر گرفته بود که رفتارش را اصلاح کند اما این سخنگو حرفی از برکناری او نزد. این مساله توجه زیادی را به خود جلب کرد، خصوصا اینکه بایدن سال گذشته در روز سوگندش متعهد شد که اگر کسی با همکارانش بدرفتاری داشته باشد، فورا اخراج می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала