Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تاریخ‌سازی دختر 15 سالۀ روس در رقابت‌های المپیک زمستانی + عکس

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Российская спортсменка Камила Валиева выступает на командных соревнованиях по фигурному катанию на зимних Олимпийских играх в Пекине
Российская спортсменка Камила Валиева выступает на командных соревнованиях по фигурному катанию на зимних Олимпийских играх в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
عضو شوید
کامیلا والیوا، اسکیت‌باز 15 ساله روسی اولین زنی است که در بازی‌های المپیک زمستانی موفق به دوبار پرش چهار گام شده و با تیمش به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، کامیلا والیوا، 15 ساله روس، به عنوان اولین اسکیت‌باز زن در تاریخ المپیک زمستانی است که موفق به پرش چهار گانه شد و تاریخ را به نام خودش نوشت.
او در مسابقه تیمی، جایی که کمیته المپیک روسیه بالاتر از ایالات متحده و جاپان مدال طلا را به دست آورده، در شروع اسکیت آزاد خود دوبار پرش چهارگانه را به خوبی اجرا کرد و درخشش بی‌نظیر داشت.
این نوجوان همچنین با موفقیت یک پرش سه گانه اکسل را انجام داد و خودش را به چهارمین زن در تاریخ تبدیل کرد که در بازی‌های المپیک زمستانی این حرکت را انجام داد.
والیوا پس از مسابقه خود در استادیوم سرپوشیده پکن گفت: "وقتی سه ساله بودم، آرزو کردم که قهرمان المپیک شوم. رویای کودکی من که حالا به حقیقت پیوست."
والیوا با کسب 178.92 امتیاز نسبت به نفر دوم یعنی کائوری ساکاماتو 30 امتیاز بیشتر به دست آورد و درخشش خیره کننده داشت.
این اسکیت‌باز نوجوان حالا در تلاش است تا در بخش انفرادی نیز بدرخشد و یک مدال دیگر نیز برای کشورش به دست آورد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала