Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بوتل جادویی؛ دلیل درخشش دروازه‌بان مصر+عکس

© Sputnik / Константин Чалабов /  مراجعه به بانک تصاویر تیم ملی مصر
تیم ملی مصر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
عضو شوید
تیم ملی مصر با درخشش دروازه‌بان خود موفق به رسیدن به فینال جام ملت‌های آفریقا شد.
به گزارش اسپوتنیک، تیم ملی مصر در ضربات پنالتی مقابل سنگال شکست خورد و نتوانست جام را بالای سر ببرد اما نباید عملکرد خوب محمد ابوجبل ملقب به گاباسکی دروازه بان مصری ها را در مسابقات جام ملت های آفریقا از یاد برد.
ابوجبل و مصر در ضربات پنالتی شکست خوردند اما ابوجبل بدون تردید تورنمنت درخشانی داشت و در کنار صلاح ستارگان اصلی تیم ملی مصر بودند.
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی مصر در ابتدا ابوجبل که در زمالک توپ می زند را به عنوان دروازه بان ذخیره در لیست قرار داده بود اما مصدومیت الشناوی در بازی یک هشتم نهایی مقابل ساحل عاج باعث شد تا ابوجبل شانس بازی پیدا کند.
این بازیکن در مسابقات خوش درخشید و در مقابل ساحل عاجل در وقت اضافه یک توپگیری عالی مقابل سانگاره داشت و پنالتی بایی را مهار کرد تا به صعود تیمش کمک کند. ابوجبل در نیمه نهایی نیز در ضربات پنالتی مقابل کامرون خوش درخشید.
حالا در پایان مسابقات راز مهار پنالتی ها توسط ابوجبل لو رفته است. در حقیقت او عادت داشت پیش از ضربات پنالتی روی زمین زانو بزند و بین پاهایش را نگاه کند.
برخی تصور می کردند که او در حال دعا کردن است اما در نهایت مشخص شد که همه چیز به یک بوتل جادویی برمی گشته است.
در حقیقت ابوجبل در این بوتل حدس احتمالی خود در مورد پنالتی های یازیکنان حریف را مثل برگه های تقلب جاسازی کرده بود که البته به نظر می رسد که روش او موفقیت آمیز بود. ابوجبل در مقابل کامرون توانست پنالتی های موکودی، انجیه و سیلیکی را مهار کند.
ابوجبل 191 سانتی متری در فینال نیز در جریان بازی پنالتی مانه را مهار کرد که البته این بار محمد صلاح هم تیمی مانه در لیورپول به او در تشخیص محل ضربه کمک کرد.
او در وقت اضافه نیز یک توپگیری عالی مقابل بامبا دینگ داشت. دروازه بان تیم ملی مصر در ضربات پنالتی نیز ضربه بونا سار از سنگال را مهار کرد و در چهار پنالتی دیگر نیز هر چند که موفق نبود اما جهت درست را انتخاب کرد.
در نهایت مصری ها دو پنالتی را از دست دادند و سنگال قهرمان شد. بوتل جادویی گاباسکی به نظر می رسد که به او در موفقیتش خیلی کمک کرده است و البته برخی می گویند که این بوتل قرار است که در موزه کنفدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی جای بگیرد!
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала