پوتین در مذاکرات با مکرون: "آیا ما با ناتو می‌جنگیم"؟

© Sputnik / Mikhail Metzel / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время переговоров в режиме видеоконференции с председателем КНР Си Цзиньпином
Президент РФ Владимир Путин во время переговоров в режиме видеоконференции с председателем КНР Си Цзиньпином - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه نتایج گفتگو های 5 ساعته خود با رئیس چمهور فرانسه درباره اوکراین، تضمین های امنیتی و گسترش ناتو را در یک کنفرانس مطبوعاتی جمع بندی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دیدار با امانوئل مکرون، رهبر فرانسه را که در مسکو برگزار شد و کمی بیش از پنج ساعت به طول انجامید، پر محتوا و مفید خواند.
رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از این نشست، به عدم پایبندی کی یف به توافقات مینسک اشاره نموده ، از سیاست ناتو انتقاد کرد و نسبت به خطر جنگ در صورت تلاش اوکراین برای بازپس گیری مجدد کریمه با زور هشدار داد.
به گفته رئیس جمهور روسیه، در این مذاکرات، مسائل مربوط به تضمین های امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پوتین گفت: "ما به خوبی می‌دانیم که آقای رئیس‌جمهور قبل از هر چیز به روسیه آمده است تا در مورد مسائل مبرم مربوط به تضمین امنیت اروپا و جهانی که کشورهای ما به‌عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل، مسئولیت ویژه‌ای برای حفظ آن دارند، گفتگو کند".
پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
دیدار پوتین و مکرون در کرملین
رئیس جمهور گفت، طرفین در مورد ابتکارات روسیه خطاب به ایالات متحده و ناتو تبادل نظر کردند. وی خاطرنشان کرد: نگرانی مسکو در مورد این موضوع مرتبط با امنیت تمام کشوراروپایی دیکته می شود.
پوتین تاکید کرد که در پیشنهادات مسکو هیچ نکته ای وجود ندارد که قابل اجرا نباشد.
ولادیمیر پوتین افزود که گفتگو با آمریکا و ناتو در مورد تضمین های امنیتی روسیه پایان نیافته است. به گفته وی، در واکنش دولت ها به همه موضوعات کلیدی مانند عدم گسترش ناتو، عدم استقرار سامانه های ضربتی در نزدیکی مرزهای روسیه، بازگشت زیرساخت های این ائتلاف تا سال 1997هیچ موضع گیری اعلام نشد و آنها از تمام این نکات به سادگی رد شدند."
ولادیمیر پوتین در این نشست خبری اطمینان داد که وی آماده است برای دستیابی به مصالحه و جلوگیری از تشدید تنش نظامی روسیه و غرب بر سر اوکراین، هر کاری را که لازم بود به انجام برساند.
وی با بیان این که نه او و نه آقای مکرون خواهان جنگ روسیه و ناتو که "برنده‌ای نخواهد داشت" نیستند، افزود: "ما به نوبه خود، هر کاری که لازم بود خواهیم کرد تا به مصالحه‌هایی دست پیدا کنیم که همه را راضی کند".
پوتین افزود که برخی از ایده‌های مکرون در ارتباط با موضوع "امنیت" واقع‌گرایانه بوده است و وی بار دیگر و پس از دیدار مکرون با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف، با همتای فرانسوی‌اش گفتگو خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала