چای سیاه برای کاهش کلسترول مفید ثابت شد

CC0 / / Стакан чая с мятой
Стакан чая с мятой - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
عضو شوید
تیمی از متخصصان در یک مطالعه اعلام کردند که نوشیدن چای سیاه خواص بی نظیری برای سلامت انسان دارد که یکی از اصلی ترین آن ها کاهش کلسترول است.
به گزارش اسپوتنیک، متخصصان تغذیه می‌گویند که دو نوع کلسترول وجود دارد: "بد" و "خوب". کلسترول بد یا LDL یکی از انواع لیپوپروتئین با چگالی کم است که باعث تشکیل پلاک داخل شریان هایتان می شود. وقتی سطح این لیپوپروتئین در خون بالا برود کلسترول در دیواره های رگ های انسان جمع می شود. و این پلاک ها باعث سکته مغزی و حملات قلبی می شوند.
در مقابل یک کلسترول خوب به نام HDL هم وجود دارد که کلسترول بد را به سمت کبد منتقل می کند و باعث دفع آن می شود. پس کاهش کلسترول بد بدن LDL از اصلی ترین خواص چای سیاه به شمار می رود.
چنین نتیجه‌گیری توسط متخصصانی که تأثیر چای سیاه بر سلامت افراد مبتلا به کلسترول بالا را بررسی می‌کردند گرفته شد.
نتایج این مطالعه در مجله Journal of Nutrition منتشر شده است.
درخت آلوبالو در باغ میوه در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
بهترین نوشیدنی کاهش‌دهنده قند خود
در این مطالعه 15 تن از جمله هفت مرد و هشت زن که سطوح بالایی از کلسترول "بد" داشتند، شرکت کردند. به مدت سه هفته شرکت کنندگان باید پنج بار در روز چای و یک نوشیدنی کنترلی می‌نوشیدند. در پایان، معلوم شد سطح کلسترول خوب آنها 6.5 در صد و کلسترول بد حدود 11.1 در کاهش داشت.
دانشمندان اضافه می کنند که کاهش سطح کلسترول فواید دیگری، به عنوان مثال احتمال کاهش ابتلا به بیماری قلبی عروقی را نیز دارد.
گفتنی است چای سیاه حاوی انواع آنتی اکسیدان های فراوان است که این آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر امواج آزاد محافظت می کنند. منابع اصلی آنتی اکسیدان‌ های موجود در چای سیاه شامل گروه‌های پلی فنول مانند: کاتچین‌ ها، تافلاوین‌ ها و تاروبیوین‌ ها می شود. این آنتی اکسیدان ها از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала