روشی برای افزایش 7 برابری محافظت ماسک

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر Девушка в маске на выставке "Ювелирный вернисаж" на ВДНХ в Москве
Девушка в маске на выставке Ювелирный вернисаж на ВДНХ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
عضو شوید
محققان در بررسی اخیر خود راه‌هایی پیشنهاد کرده‌اند که محافظت ماسک صورت را تا 7 برابر افزایش می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان انگلیسی صورت گرفته نشان می‌دهد، محکم کردن ماسک صورت می‌تواند تا 7 برابر محافظت ماسک در برابر ویروس کرونا را افزایش دهد.
پژوهشگران دانشگاه کمبریج در مطالعات خود دریافتند، قرار دادن جوراب بر روی ماسک صورت باعث می‌شود افراد بهتر مانع گسترش کووید شوند؛ استفاده از چسب و نوارهای پلاستیکی نیز راه دیگری است که با پوشاندن منافذ باز اطراف ماسک، به اثربخشی آن کمک می‌کند.
به گفته دانشمندان، این کار می تواند با بستن شکاف‌های اطراف بینی و دهان، میزان ذرات ویروسی را تا هفت برابر بیشتر از یک ماسک شل کاهش دهد.
محققان دانشگاه کمبریج تاکید می‌کنند، جوراب و چسب برای محکم کردن ماسک صورت موثرترین راه اما ناراحت کننده است؛ ساخت محصولات متناسب اما راحت حیاتی است تا مردم برای استفاده از آنها ترغیب شوند.
یکی از انتقاداتی که در مورد ماسک‌های صورت می‌شود این است که به اندازه کافی محکم نمی‌شوند تا مانع از استنشاق یا بازدم ذرات ویروسی شوند. ماسک‌هایی مانند KN95s، در جلوگیری از ویروس به خوبی محافظت ارائه می‌کنند، اما اغلب به عنوان ناخوشایند توصیف می‌شوند و تهیه آنها مشکل و هزینه‌بر است. رایج ترین ماسک‌های جراحی یا پارچه‌ای نیز مقاومت بسیار کمتری در همه‌گیری ویروس کرونا دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала