تام وست: امریکا آمادۀ بازگشایی سفارت خود در کابل نیست

© @https://twitter.com Thomas West
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان می‌گوید که امریکا هنوز آمادۀ بازگشایی سفارت خود در افغانستان نیست.
به گزارش اسپوتنیک، تام وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در مصاحبه‌ای با تلویزیون یک افغانستان می‌گوید که امریکا وضعیت امنیتی را ارزیابی می‌کند، اما همکاری دیپلماتیک خود را با طالبان (تحت تحریم های سازمان ملل به جهت فعالیت های تروریستی) حفظ می‌کند.
وی گفت: "در حال حاضر ما آماده بازگشایی سفارت خود (در افغانستان) نیستم. ما به دقت وضعیت امنیتی را ارزیابی می‌کنیم".
وی افزود که دلش برای افغانستان تنگ شده و امیدوار است که روز به این کشور برای کار بازگردد.
به گفته وی، امریکا نمی‌داند چه زمانی دولت طالبان را به رسمیت می‌شناسد، اما در حال حاضر به تعامل دیپلماتیک با مقامات جدید افغانستان ادامه می‌دهد.
نماینده ویژه امریکا افزود که طالبان هنوز شرایط لازم برای به رسمیت شناختن دولت آنها توسط سایر کشورها از جمله ایالات متحده را برآورده نکرده‌اند.
آقای وست در پاسخ به این سوال که امریکا چه زمانی دولت طالبان را به رسمیت می‌شناسد، گفت: "ما یک جدول زمانی در این مورد نداریم. در مورد یک زمان مشخص برای به رسمیت شناختن طالبان کار نمی‌کنیم. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که رئیس من به من گفته که به دیپلماسی با طالبان ادامه بدهم تا از منافع امریکا دفاع بکنم، در مورد هراس‌افکنی و حقوق زنان و دختران و دست‌آوردهای که ما بیست سال پسین در افغانستان داشتیم".
تاو وست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2022
نماینده امریکا برای افغانستان: همه ما در مورد نگرانی خود با یکدیگر رُک و راست بودیم
نماینده ویژه افزود که امریکا امیدوار است که افغانستان روابط خوب خود را با بسیاری از کشورها حفظ کند.
وی گفت: "همه کشورهای منطقه در افغانستان نقش و منافع خود را دارند و لازم می‌دانند از آن (منافع خود) حفاظت کنند. ما می‌خواهیم افغانستان با روسیه، چین، ایران، هند، پاکستان و کشورهای آسیای میانه روابط خوبی داشته باشد. این را ایالات متحده انتخاب نمی‌کند که افغانستان با چه کسی روابط داشته باشد. این منطقه پیچیده با تاریخ طولانی است. ما امیدواریم که افغانستان روابط خوبی با همسایگان و قدرت‌های نزدیک خود داشته باشد".
به گفته وست، ایالات متحده معتقد است که طالبان متعهد به حفظ توافق دوحه، به‌ویژه در جلوگیری از استفاده تروریست‌های خارجی از خاک افغانستان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала