خوراکه های مفید برای بیماران مبتلا به درد مفاصل

© Depositphotos.com / Jolanta KopczakПродуктовое ассорти
Продуктовое ассорти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
عضو شوید
به عقیده‌ی محققان مصرف سیر و پیاز بیشتر یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های مقابله با آرتروز است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در جله علمی Daily Express متخصصان می‌گویند پیاز و سیر به لطف خواص تقویت کننده سیستم ایمنی منحصر به فرد خود می توانند به درمان و پیشگیری از آرتروز کمک کنند.
برخی از گیاهان خانواده پیاز حاوی دی آلیل دی سولفید هستند، یک ترکیب ضد التهابی که عملکرد سایتوکین های پیش التهابی را محدود می کند، که منجر به آسیب غضروف و مفاصل در آرتریت می شود.
متخصصان متأکید دارند که افرادی که می خواهند از درد آرتروز خلاص شوند باید به مصرف سیر، بیشتر کنند.
در مطالعه ای که در مجله BMC Geriatrics منتشر شد، دانشمندان کوریا به این نتیجه رسیدند که یک ترکیب فسفری جدا شده از سیر به نام تیاکرمونون اثر ضد التهابی مشخصی دارد.
تیاکرمونون خواص ضد التهابی دارد و برای همین هم مانند یک محافظ جلوی آسیب‌دیدگی مفاصل را می‌گیرد.
رژیم غذایی متعادل و مناسب ابزار لازم برای جلوگیری از آسیب بیشتر به مفاصل است که برای افراد مبتلا به آرتروز ضروری است. برخی غذاها به کاهش التهاب در بدن معروف هستند و به دنبال یک رژیم ضد التهابی می توانند علائم را بهبود بخشند. خوردن آنتی اکسیدان های کافی از جمله ویتامین های A،Cو Eممکن است به جلوگیری از آسیب بیشتر به مفاصل کمک کند
مصرف غذا های دیگر مثل روغن زیتون، آب گیلاس، پالک، بروکلی، ماهی چرب، بادام برزیلی و زردچوبه را به رژیم غذایی روزانه اضافه شود. اما مشورت با پزشکان برای خوردن این غذاها نیز ضروری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала