دبیرکل CSTO: تهدید مستقیم برای گسترش طالبان از افغانستان وجود ندارد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный секретарь ОДКБ Станислав Зась
Генеральный секретарь ОДКБ Станислав Зась - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
عضو شوید
ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی می گوید که هیچ تهدید مستقیم برای گسترش طالبان از افغانستان وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، استانیسلاو زاس، دبیرکل ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO)، می گوید که هیچ تهدید آشکاری مبنی بر پیشروی نظامی از سوی طالبان (گروه در فدراسیون روسیه ممنوع است) از افغانستان در قلمرو کشورهای همجوار، وجود ندارد.
او گفت: "بله، ما می بینیم که اکنون چنین تهدید مستقیمی برای گسترش نظامی از سوی طالبان در قلمرو کشورهای همسایه، از جمله تاجیکستان که عضو CSTO، می باشد دیده نمی شود."
به گفته او اما در عین حال، مرتبط بودن تهدیدات دیگر از این سرزمین‌ها مانند تروریزم وقاچاق مواد مخدر همچنان باقی است.
استانیسلاو زاس خاطرنشان کرد که "در شرایط بحران اجتماعی-اقتصادی و فاجعه انسانی" که در افغانستان رخ می دهد، فوریت این تهدیدات رو به افزایش است، زیرا یکی از راه ها برای بقا که تشکیل باند ها، سازمان های تروریستی و قاچاق مواد مخدر است به عنوان یکی از منابع فعال تر می شوند.
روند توزیع کمک به بیش از 5 هزار خانواده در غرب افغانستان آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2022
سخنان دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی درباره خطرهای ناشی از آشفتگی انسانی در افغانستان
دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی افزود: "البته ما این موضوع را مد نظر داریم و همچنان در نظر داریم به تقویت مرزهای تاجیکستان و افغانستان و تأمین امنیت مرزهای جنوبی خود نهایت توجه را داشته باشیم".
طالبان در 15 آگست سال گذشته وارد کابل شدند. از آن زمان تا کنون این گروه علاوه براینکه موفق به ایجاد حکومت همه شمول که خواست جامعه جهانی است، نشده، بلکه از سوی هیچ کشوری نیز تا کنون به رسمیت شناخته نشده.
طالبان تا هنوز چندین‌بار از جهان خواسته‌اند که حکومت آنان را به رسمیت بشناسند، اما کشور‌های تاثیر‌گذار بر افغانستان برای به رسمیت شناخت طالبان شروط ویژه‌شان را دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала