شماری از نظامیان حکومت پیشین افغانستان به داعش پیوسته‌اند

© Photo / MoDارتش افغان ولایت وردک
ارتش افغان ولایت وردک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
عضو شوید
معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید که شماری از نظامیان حکومت پیشین در شمال افغانستان به صفوف گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، گنادی کوزمین، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه، 20 دلو در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که شماری از نظامیان حکومت پیشین در شمال افغانستان به صفوف داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) پیوسته‌اند.
این دیپمات خاطرنشان کرد: اطلاعاتی در مورد پیوستن برخی از نظامیان از ارتش و نیروهای ویژه حکومت پیشین به صفوف داعش در ولایت‌های شمالی افغانستان وجود دارد. وضعیت مشابهی قبلاً در عراق اتفاق افتاده بود.
وی گفت: عقب‌نشینی وحشت‌زده امریکا و متحدانش از افغانستان که حجم عظیمی از تسلیحات و تجهیزات مدرن را رها کردند، به گروه‌های تروریستی اجازه داد تا توانایی‌های خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. مردم افغانستان بهای بی‌مسوولیتی ارتش امریکا و ناتو، کارشناسان خودخوانده در زمینه ایجاد دموکراسی، حاکمیت قانون و "ارزش‌های غربی" را می‌پردازند.
Чрезвычайный и полномочный посол Российской Федерации в Республике Таджикистан Игорь Лякин-Фролов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2022
سفیر روسیه در دوشنبه: تروریست‌های مستقر در شمال افغانستان برای تاجیکستان تهدید است
معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: ساختار مصنوعی که آنها برای دهه‌ها می‌ساختند، حتی قبل از خروج کامل نیروهای امریکایی مانند یک خانه کارتنی فرو ریخت که آن قابل انتظار بود. تحمیل اجباری ارزش‌های "دموکراتیک" در درک صرفاً غربی آن‌ها هیچ چیز خوبی برای دولت‌های "تحت آزمایش" به همراه ندارد.
پس از تسلط طالبان بر کابل، هزاران نیروی امنیتی و کارمندان حکومت پیشین کار خود را از دست داده‌اند، تعداد اندکی از آن‌ها موفق شدند کشور را ترک کنند و بخش عمده‌ آن‌ها هنوز در افغانستان بسر می‌برند، با آن‌که گروه طالبان عفو عمومی اعلام کرده است، اما بسیاری‌ها به آن باور ندارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала