طالبان برای گفتگو در مورد مسائل بشردوستانه به سویس رفتند

© REUTERS / Denis BalibouseПолиция у виллы Ла Гранж в Женеве
Полиция у виллы Ла Гранж в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
عضو شوید
هیئت طالبان برای گفتگو در مورد مسائل بشردوستانه وارد سویس شدند.
به گزارش اسپوتنیک، هیئتی از نمایندگان جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) برای گفتگو در مورد مسائل بشردوستانه وارد سوئیس شدند.
این مطلب را مدیر اجرایی سازمان غیردولتی ژنو کال (Geneva Call)، آلن دلترو، که از هیئت دعوت کرده بود، شامگاه سه شنبه در مصاحبه با تلویزیون RT اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد که تماس ژنو چندین سال است که "در مورد مسائل صرفاً بشردوستانه" با طالبان در تماس است و هدف از این تماس ها "ترویج احترام به قوانین بشردوستانه در افغانستان" است.
در عین حال، این سازمان به حل مشکل مین های ضد انسان که جمعیت غیرنظامی را تحت تأثیر قرار می دهد و مسائل بهداشتی را در اولویت قرار می دهد.
دلترو توضیح داد: "افرادی که وارد ژنو شده اند از سوی مقامات کابل معرفی شده اند و ما امیدواریم که پس از بازگشت آنها هر کاری لازم را برای اطمینان از رعایت قوانین بشردوستانه در افغانستان انجام دهند."
هیئت گروه طالبان رهسپار ناروی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
وزیر خارجه ناروی: سفر طالبان به اسلو به معنای به رسمیت شناختن رژیم آنها نیست
مدیر اجرائیه تاکید کرد که دیدار با هیئت طالبان به هیچ وجه به معنای شناسایی رسمی آنها نیست. وی تصریح کرد: گفتگو با یک سازمان بشردوستانه به آنها مشروعیت نمی دهد و هیچ تغییری در وضعیت بین المللی آنها ایجاد نمی شود.
وی افزود که آنها تنها با احترام به کنوانسیون های بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی مشروعیت می یابند.
وزارت خارجه سویس تایئد کرده است که یک هیئت گروه طالبان به ژنو رسیده و قرار است با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو نماید.
الیزا راگی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوئیس افزوده است: "وزارت خارجه تأیید می‌کند که هیئت گروه طالبان به دعوت یک سازمان غیردولتی در ژنو است که به دنبال بهبود رعایت موازین و اصول بشردوستانه است."
او نیز اظهار داشت که هیئت طالبان این هفته با سازمان های غیردولتی و با نمایندگان وزارت خارجه سوئیس دیدار خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала