Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ورزشگاه نیوکمپ، گاو شیری برای بارسلونا

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر نیوکمپ
نیوکمپ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
عضو شوید
خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا در نظر دارد تا با پولی که از اسپانسری ورزشگاه نیوکمپ به دست می‌آورد، باشگاه را از بحران مالی نجات دهد.
به گزارش اسپوتنیک، زمانی که خوان لاپورتا انتخابات باشگاه بارسلونا را برنده شد و به عنوان جانشین جوزپ ماریا بارتومئو به کار آغاز کرد، این باشگاه غرق در بحران مالی بود و یک قدم تا ورشکستگی فاصله داشت.
لاپورتا اما ایده‌های خود را پیاده کرد و حالا تلاش دارد تا با جلب توجه شرکت‌های بزرگ برای اسپانسری ورزشگاه نیوکمپ اوضاع را سر و سامان دهد. در واقع ایده فروش نام نیوکمپ و گسترش و نوسازی آن، تبدیل به ترفندی شده که می‌تواند طی یک دوره زمانی سه تا پنج ساله باشگاه را به یک سوددهی مناسب برساند و لاپورتا دقیقاً در دورانی که آبی‌اناری پوشان با مشکلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و به فکر کسب درآمد از این طریق شده است.
رئیس بارسا در این راه موفق بوده و توانسته با اسپاتفای توافق کند. توافق با پلتفرم پخش موسیقی Spotify که انتظار می‌رود به‌زودی تایید شود، مبلغ 225 میلیون یورو برای باشگاه سود خواهد داشت.
اسپاتفای حق نام ورزشگاه را برای سه فصل آینده به دست خواهد آورد و بارسلونا انتظار دارد سالانه 20 میلیون یورو از این شرکت درآمد داشته باشد، که تخمین زده می‌شود بیش از قرارداد منچسترسیتی با اتحاد که برای هر فصل 15 میلیون یورو دریافت می‌کند، باشد.
همچنان به واسطه ورزشگاه نیوکمپ، بارسا در حال دریافت قرضه نیز است. در طول تابستان گلدمن ساکس با قرضۀ 595 میلیون یورویی به بارسلونا موافقت کرد که باید طی ده سال بازپرداخت شود و باشگاه در حال مذاکره با همین طلب‌کاران برای تامین مالی اسپای بارسا است.
هواداران بارسلونا به لاپورتا برای پروژه بازسازی چراغ سبز نشان دادند و بنابراین به او اجازه دادند تا با وام هایی تا سقف 1.5 میلیارد یورو مذاکره کند.
درآمدزایی پس از ساخت ورزشگاه جدید
این باشگاه برنامه هایی دارد که از سال 2026 به بعد بیش از 200 میلیون یورو برای اسپانسری و واگذاری نام ورزشگاه جدید، به دست آورد. اسپای بارسا با سرمایه گذاری 420 میلیونی در پالائو جدید تکمیل می‌شود که شامل یک پیست یخ و ایستگاه بس می‌شود، 100 میلیون یورو برای ساخت پردیس بارسا و شهرسازی محیط اطراف و 60 میلیون به بخش‌های عمومی اختصاص خواهد یافت.
به این ترتیب ورزشگاه نیوکمپ در حال حاضر نقش گاو شیری را برای بارسلونا دارد و سران باشگاه قصد دارند تا از طریق این ورزشگاه ضمن بیرون شدن از بحران، شرایط اقتصادی با ثباتی را نیز رقم بزنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала