سی ان ان نتایج تحقیقات آمریکا در مورد انفجار مرگبار فرودگاه کابل را زیر سوال برد

© AP Photo / Wali SabawoonДым от взрыва возле аэропорта в Кабуле, Афганистан
Дым от взрыва возле аэропорта в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
عضو شوید
شبکه تلویزیونی معروف آمریکا در تحقیقاتی خود که در مورد حمله انتحاری در فرودگاه کابل انجام داد، شواهدی را یافته است که در گزارش ارتش آمریکا چیزی در خصوص آنها گفته نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی CNN آمریکا در گزارش ویژه، نسبت به نتایج تحقیقات آمریکا در مورد حمله خونین در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان که در 26 آگست 2021 انجام شد ابراز تردید نموده است. بنابر گزارش این شبکه، شواهد پزشکی می‌گوید که جراحات گلوله در قربانیان مشاهده شده است.
این در حالی است که پیشتر، ژنرال " کنث مک کنزی" رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) اعلام کرد که نتیجه تحقیقات درباره انفجار مارگبار در ماه آگست سال گذشته، با اطلاعات اولیه درباره این حادثه متفاوت است.
وی افزود: نتیجه تحقیقات نشان داده است در انفجار به جای دو تن، طوری که قبلا گزارش شده بود، فقط یک عامل انتحاری، دست کم جان170 غیرنظامی افغانستانی و 13 نظامی آمریکایی را گرفت.
با این حال، شبکه تلویزیونی CNN تحقیقات خود را بر اساس شهادت بیش از 70 شاهد، فیلم های ویدئویی و اسناد پزشکی انجام داده است.
Дым от взрыва возле аэропорта в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
آمریکا: انفجار در فرودگاه کابل کار یک بمبگذار انتحاری بود
ان شبکه آمریکایی در بیانیه‌ای گفت: "کارکنان و مدیران پنج بیمارستانی که قربانیان حمله در آن بستری شده‌اند، وجود جراحات گلوله را در قربانیان مشاهده نموده اند."
در حالی که در تحقیقات آمریکا درباره حادثه فرودگاه کابل، کشته شدن هیچ کسی بر اثر تیراندازی نظامیان آمریکایی ثابت نشده است.
کارشناسانی که با این شبکه مصاحبه کرده اند در مورد اینکه آیا تعداد زیادی از مردم در یک انفجار، ممکن است توسط یک نفر کشته شوند، اختلاف نظر دارند.
اطلاعات به‌دست‌آمده توسط CNN این احتمال را افزایش می‌دهد که علی‌رغم انکار ارتش آمریکا و بریتانیا، احتمال دارد این شمار افراد بر اثر تیراندازی کشته و زخمی شده اند.
19 تن از شاهدان افرادی بودند که یا خودشان با گلوله مجروح شدند و یا افراد دیگری را دیده بودند که آثار تیراندازی بر بدن شان مشاهده می‌شد.
این شبکه می افزاید که نتوانسته است تمام شواهد را تأیید کند. این در حالی است که در 14 مورد، گزارش های پزشکی حاکی از آن است که افراد مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند.
گفتنی است پیش ازاین ارتش آمریکا اعلام کرد که در حمله تروریستی فرودگاه کابل در روز 26 آگست 2021 دو مهاجم انتحاری وابسته به گروه تروریستی داعش در افغانستان موسوم به "شاخه خراسان داعش"، خود را در میان تجمع کنندگان در جریان عملیات خروج نیروهای خارجی در فرودگاه کابل منفجر کردند.
حمله اول نزدیک هتل "بارُن" رخ داد و مهاجم انتحاری دیگری خود را در میان تجمع کنندگان در دروازه ورودی "ابی گیت" فرودگاه بین‌المللی کابل منفجر کرد.
در بیانیه فرماندهی ارتش آمریکا گفته شد: "تیم تحقیق به رهبری ژنرال لنس کورتیس، با بیش از 130 نفر مصاحبه کرد که در پنج کشور، در یک دوره سه و نیم ماهه حضور داشتند. کورتیس نتایج تحقیق خود را چنین توضیح داد که یک دستگاه انفجاری منفرد، دست‌کم 160 نفر غیرنظامی افغان و 13 نظامی آمریکایی را در میان جمعیت انبوه کشته است. بر اساس یافته‌های این تحقیق، هیچ مدرک قطعی مبنی بر زخمی شدن یا کشته شدن کسی بر اثر شلیک گلوله، چه آمریکایی چه افغان، وجود ندارد."
به گفته کارشناسان مسائل افغانستان، این روز مرگبارترین روز برای آمریکا در افغانستان در یک دهه گذشته بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала