اولین راکتی که از سیاره‌ای دیگر پرتاب می‌شود + ویدیو

© Photo / NASA VideoMars Sample Return Conceptual Animation
Mars Sample Return Conceptual Animation - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
عضو شوید
ناسا اعلام کرد که فرآیندهای اولیه ساخت یک راکت کوچک 194 میلیون دالر را آغاز کرده که قرار است از مریخ پرتاب شود و اولین پرتاب راکتی است که از سیاره دیگر انجام می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، ناسا انیمیشنی ساخته است که راکت (MAV) را در حال بلند شدن از سطح مریخ نشان می‌دهد. قرارداد ساخت این راکت را به لاکهید مارتین (Lockheed Martin) واگذار کرده است. طراحی ناسا برای این راکت حدود 3 متر ارتفاع، 45 سانتیمتر قطر و کمتر از 453 کیلوگرام وزن دارد.
آنجلا جکمن (Angela Jackman) از ناسا در این باره گفت: این ماموریت یک چالش بزرگ است زیرا راکت باید با مریخ نورد دیگری به نام Sample Fetch Rover به مریخ پرواز کند، در ادامه این مریخ نورد باید به محل نمونه ها حرکت کند، ظروف مهر و موم شده را بردارد و آنها را به موشک MAV بازگرداند. جکمن در ادامه می افزاید که این مریخ نورد باید خیلی کوچک باشد و نمی تواند سنگین باشد زیرا آنها باید نمونه ها را حمل کرده و به سطح زمین بفرستد.
جکمن در ادامه گفت: این ماموریت یک چالش است، اما دو موضوع به نفع ما است، یکی گرانش و دیگری جو مریخ که بسیار کمتر از زمین است. به گفته او، در مریخ باد وجود دارد اما احتمالاً مشکلی نخواهد بود.
او همچنین توضیح داد که فرودگر برای مأموریت بازگشت، مواد منفجره را شلیک می‌‌کند تا راکت را با زاویه مناسب در هوا بچرخاند و پس از آن موتورهای خود فضاپیما روشن شده و به سمت زمین حرکت می‌‌کند.
بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، به گفته کارشناسان کار بر روی موتورهای راکت MAV آغاز شده است. گفتنی است که بر اساس اعلام ناسا، این ماموریت دو مرحله خواهد داشت. هنگامی که راکت به مدار مریخ می رسد، MAV ظرف نمونه را که به اندازه یک توپ بسکتبال است آزاد می‌کند. این ظرف تا ماموریت بعدی ناسا در حدود سال 2030 که به زمین باز گردد، در مدار مریخ باقی خواهد ماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала