اوکراین: توافقنامه مینسک را با شرایط روسیه اجرا نمی‌کنیم

© REUTERS / VALENTYN OGIRENKOГлава МИД Украины Дмитрий Кулеба
Глава МИД Украины Дмитрий Кулеба - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
عضو شوید
"دیمیترو کولِبا" وزیر خارجه اوکراین، امکان اجرای توافقنامه مینسک برای حل مناقشه دونباس با شرایط روسیه را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، کولبا گفت: "کی‌یف" برای اجرای مفاد توافقنامه مینسک به منظور حل مناقشه در دونباس آمادگی دارد اما نباید با شرایط مطرح شده از سوی روسیه باشد.
وی با بیان این که همه بر اجرای توافقنامه مینسک تاکید می‌کنند؛ اظهار داشت: اما مساله دیگر مطرح است و آن این که توافقنامه مینسک آیا با شرایط و تعبیر روسیه اجرا می‌شود یا این که همان گونه که هست اجرا خواهد شد.
وزیر خارجه اوکراین گفت: ما توافقنامه مینسک را با شرایط روسیه اجرا نخواهیم کرد اما این موضع ما به این معنی نیست که این توافقنامه را به هیچ وجه اجرا نمی‌کنیم.
وی افزود: در جریان سفر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به کی‌یف که پس از مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه انجام شد، رهبر فرانسه رهبری اوکراین را برای اجرای توافقات مینسک بر اساس شرایط مسکو متقاعد نکرد.
گفتنی است که پیش از این آقای ماکرون در خصوص نتایج مذاکرات در کی‌یف گفته بود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تمایل خود را برای اجرای توافقات مینسک تایید کرده است.
توافقنامه آتش بس مینسک، پس از رایزنی های دیپلماتیک سران فرانسه و آلمان با حضور رئیس‌جمهور روسیه، در 12 فبروری 2015 بین کی‌یف و جدایی طلبان امضا و از 15 فبروری اجرایی شد اما این توافق بارها توسط ارتش اوکراین نقض شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала