Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بالاترین افتخارات دولتی و پاداش نقدی برای بازیکنان سنگال + ویدیو

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر تیم فوتبال سنگال
تیم فوتبال سنگال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
عضو شوید
رییس جمهور سنگال پس از قهرمانی این کشور در جام ملت‌های آفریقا؛ جهت تقدید از ملی پوشان کشور، برای آنان جوایز نقدی، املاک و بالاترین افتخارات را تفویض کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ "مکی سال" رییس جمهور سنگال به دلیل قهرمانی این کشور در جام ملت‌های آفریقا؛ بازیکنان تیم ملی را مورد ستایش فوق العاده قرارداد.
رییس جمهور این کشور جوایز نقدی، املاک و بالاترین نشان (مدال) کشوری را به تیم ملی فوتبال مردان این کشور اعطا کرد.
این اولین قهرمانی سنگال در طول 60 سال برگزاری جام ملت‌های آفریقا است که با پیروزی 4-2 در ضربات پنالتی برابر مصر به دست آمد و مسبب موجی از شادی و جشن در این کشور شده است.
ده‌ها هزار نفر از صبح روز دوشنبه در خیابان‌های داکار پایتخت سنگال صف کشیدند تا منتظر ورود قهرمان باشند و یک خط طولانی از هواداران در جاده‌ها تا ساعات اولیه روز سه شنبه برگزار شد.
سنگال در حالی این بار قهرمان می‌شود که پیش از این در دیدارهای فینال با شکست مقابل الجزایر در 2019 و کامرون در 2002؛ نتوانست به قهرمانی برسد.
همچنان در حالی‌که این تیم برای مراسم امروز به کاخ ریاست جمهوری می‌رفت، صدها نفر در جاده‌ها منتظر بازیکنان شان بودند.
ستاره‌های سنگال هر کدام پاداش نقدی ویژه‌ای 50 میلیون فرانکی (معادل 87.412 دالر) و یک قطعه زمین به مساحت 200 متر مربع در داکار دریافت خواهند کرد.
همچنان زمینی به مساحت 500 متر مربع برای یک املاک یادبود در "دیامنیادیو" دریافت خواهند کرد و نیز یک مرکز اقتصادی و صنعتی جدید در حدود 45 کیلومتری داکار که در آن استادیوم ملی فوتبال جدید در 22 فبروری افتتاح می‌شود نیز برای آنان اهدا خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала