سازمان جهانی صحت وضعیت صحی در افغانستان را "وخیم" توصیف کرد

© REUTERS / Denis BalibouseЛоготип Всемирной организации здравоохранения
Логотип Всемирной организации здравоохранения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
عضو شوید
رئیس سازمان صحی جهان روز چهارشنبه، 20 دلو، اعلام کرد که با قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه حکومت سرپرست دیدار کرده و درباره "بحران وخیم صحی و انسانی" در افغانستان گفتگو کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، گفته شده است که قلندر عباد در قالب هیأتی از حکومت سرپرست در جینوا در سویس به سر می‌برد.
به گفته تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان صحی جهان، این دیدار روز سه‌شنبه انجام شده است. او وضعیت صحی افغانستان را "وخیم" توصیف کرده است.
رئیس سازمان صحی جهان پیش از این در ماه سپتمبر به کابل سفر و با عباد دیدار کرده بود.
رئیس سازمان صحی جهان گفت: "با وجود برخی بهبودها از آن زمان، وضعیت صحی در افغانستان هنوز وخیم است و بحران انسانی حاد هم‌چنان زندگی‌ها را به خطر می‌اندازد".
به گفته او، در مورد نیازهای صحی در کشور، تقویت سیستم، آماده‌گی اضطراری و آموزش نیروی کار صحی که زنان در آن نقش محوری دارند، بحث شده است.
سازمان بهداشت جهانی اجازه واکسیناسیون کودکان و نوجوانان علیه کرونا را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2021
درخواست کمک 378 میلیون دالری سازمان جهانی صحت برای افغانستان
رئیس سازمان صحی جهان می‌گوید که نیاز شدید در افغانستان، ارائه ابزارهای تشخیصی برای شناسایی ویروس کووید-19 و به ویژه نوع امیکرون است؛ زیرا تعداد موارد در حال افزایش است.
تدروس آدهانوم گبریسوس گفت که سازمان جهانی صحت از مقابله با کرونا در افغانستان و هم‌چنین کمپین‌های واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک حمایت می‌کند.
سازمان صحی جهان از جامعه بین‌المللی خواسته است که به گفتگوها برای حمایت از مردم افغانستان ادامه دهد تا سلامت و رفاه مردم افغانستان بهبود بخشیده شود.
هیأتی از حکومت سرپرست طالبان به دعوت نهاد "صدای جینوا" در سویس به سر می‌برد. این نهاد از دوشنبه تا جمعه میزبان گفتگوهایی پشت درهای بسته بین این هیأت و مقام‌های دولتی و نماینده‌گان نهادهای غیر دولتی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала