سفر به مریخ در 45 روز؛ طرح پیشنهادی موتور جدید برای پرواز به مریخ

© REUTERS / Amir CohenДрон в демонстрации эксперимента по моделированию полета на Марс в пустыне Негев, Израиль
Дрон в демонстрации эксперимента по моделированию полета на Марс в пустыне Негев, Израиль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
عضو شوید
دانشمندان در دانشگاه مک گیل در کانادا از یک موتور حرارتی لیزری پیشنهاد کردند که زمان سفر فضاپیما به مریخ را به مدت ۴۵ روز کاهش خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، مجله Acta Astronautica توضیح داده است که مجموعه‌ای از لیزرهای کاشته شده بر روی زمین، پلاسمای هیدروژن را در محفظه‌ای در پشت سفینه بین سیاره‌ای گرم می‌کند و نیروی رانش از انتشار گاز هیدروژن را ایجاد می‌کند.
طبق نظر یک یک آرایه فازی از لیزرهای مادون قرمز با قطر کلی ده متر و توان 100 مگاوات می تواند یک پرتو جهت را به فضاپیمایی که در فضای اطراف ماه قرار دارد، برساند.
به گفته آنها، پرتو در محفظه گرمایش با استفاده از یک بازتابنده بادی که در مداری نزدیک به زمین بیضی شکل است، متمرکز می شود.
Лунное затмение в небе над Парагваем  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
علت مشکلات تولید اکسجین در ماه و مریخ فاش شد
نیز خاطرنشان شده است که سوخت هیدروژنی که تا 10 هزار کلوین گرم می شود از طریق یک نازل به بیرون پرتاب می شود که به کشتی اجازه می دهد به یک ضربه خاص 3000 ثانیه برسد.
انتظار می رود محموله یک تنی با لیزر تقویت شده با سرعت 17 کیلومتر در ثانیه نسبت به زمین حرکت کند. طبیعتاً این سرعت هنگام رسیدن به مریخ حفظ خواهد شد، بنابراین ترمزگیری و ورود به مدار سیاره سرخ یک چالش مهندسی دشوار خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала