نشست سویس؛ منبع: طالبان روی کاهش تحریم‌ها صحبت خواهد کرد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Представитель движения "Талибан"* Абдул Салам Ханафи после третьего заседания московского формата консультаций по Афганистану
Представитель движения Талибан* Абдул Салам Ханафи после третьего заседания московского формата консультаций по Афганистану - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
عضو شوید
همزمان با ادامه نشستی در سویس در باره افغانستان، قرار است هیأت افغانستان خواست هایش را با شرکت کننده‎گان در اعلامیه‎یی شریک سازد.
به گزارش اسپوتنیک، منابع به طلوع نیوز می‎گویند که کاهش تحریم ها بر کابل در کنار جذب کمک‎های بیشتر جهانی به افغانستان، از خواست اصلی هیأت افغانستان می‎باشد.
اما در مقابل، جامعه جهانی بر عملی شدن تعهدات حکومت کنونی افغانستان برای آموزش زنان و رعایت حقوق بشر تاکید می‎ورزد.
بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان، گفت: "این نشست برای حل چالش‎های حقوق بشری و اقتصادی در افغانستان است که هیأت افغانستان قرار است در حاشیه این نشست با مقام‎های نهاد های گونه گون سویس بحث داشته باشند."
نهاد جنوا کال که این نشست را میزبانی می‎کند، گفته است که برای بهبود وضعیت حقوق بشری و افزایش کمک‎های بشری به افغانستان دادخواهی می‎کند.
وزارت خارجه سویس نیز گفته است که هیچ بحثی در باره به رسمیت شناخته شدن طالبان در این نشست صورت نمی‎گیرد. این وزارت گفته است: "این گفت‎وگو ها در یک محیط محرمانه انجام خواهند شد و اعضای هیأت دو طرف در باره دسترسی جمعیت نیازمند افغانستان به کمک‎های بشری، حمایت از فعالان و حرمت گذاشتن به حقوق بشر بحث خواهند کرد. این دیدار هیچگاه به معنای رسمیت دادن به طالبان نیست."
قابل ذکر است که در کمتر از یک ماه گذشته این دومین نشست جهانی در باره افغانستان در اروپاست. پیش از این، نشست ناروی نیز با حضور هیأت بلندپایه طالبان به رهبری امیرخان متقی برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала