کوریای شمالی راکت‌های هایپرسونیک خود را با ارزهای دیجیتال دزدیده شده می‌سازد

© AFP 2023 / Ed Jonesسناتور مکین: ترامپ باید از تهدیدهای بکاربرد «آتش و خشم» علیه کوریای شمالی اجتناب ورزد
سناتور مکین: ترامپ باید از تهدیدهای بکاربرد «آتش و خشم» علیه کوریای شمالی اجتناب ورزد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
عضو شوید
بر اساس گزارش جدید سازمان ملل متحد، کوریای شمالی برنامه راکتی خود را با ارز دیجیتالی که توسط هکرهای این کشور از مبادلات ارزهای دیجتیال به سرقت برده شده بود، تامین می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش سازمان ملل، بین سال‌های 2020 تا 2021 میلادی، کوریای شمالی بیش از 50 میلیون دالر دارایی دیجیتال (بیش از 3.7 میلیارد افغانی) را به سرقت برده است. هم زمان، گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، مدعی شده بود که هکرهای کوریای شمالی بیش از 400 میلیون دالر سرمایه از صنعت ارزهای دیجیتال را به سرقت برده‌اند.
براسا گزارش، هکرهای عمدتا صرافی‌های ارزهای دیجیتال در امریکای شمالی، اروپا و آسیا را هدف قرار داده اند. بیشتر پول‌های مسروقه را اتر از شبکه اتریوم تشکیل داده نه بیت‌کوین.
این گزارش بیان می‌کند که ارزهای رمزنگاری‌شده که توسط هکرهای کوریای شمالی به سرقت برده شده‌ اند "از طریق فرآیند پول شویی و سپس نقد کردن پول" انجام شده است.
کارشناسان می‌گویند که با وجود این که شورای امنیت سازمان ملل کوریای شمالی را از آزمایش راکت‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای منع کرده است، این کشور به آزمایش راکت‌هایش ادامه می‌دهد.
Лидер КНДР Ким Чен Ын во время запуска баллистической ракеты Hwasong-12 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
افشای گزارش محرمانه سازمان ملل درباره کوریای شمالی
در گزارش آمده است که "حملات سایبری، به‌ویژه به دارایی‌های ارزهای دیجیتال، منبع درآمد مهمی برای دولت کیم جونگ اون است". این پول است که برای پیشبرد برنامه راکتی در دور زدن تحریم‌های استفاده می‌شود.
کارشناسان همچنان خاطرنشان می‌کنند که کوریای شمالی با صادرات زغال سنگ از طریق مسیرهای دریایی از تحریم‌‌های دریایی دور می‌شود. این کشور همچنان نفت تصفیه شده را از این مسیرها وارد می‌کند. صادرات اگرچه در سطح نسبتاً پاییی قرار داشت، اما در نیمه دوم سال 2021 میلادی افزایش یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала