آلودگی پلاستیکی؛ سنگ‌پشت‌ها در خطر انقراض هستند

© REUTERS / Kaan SoyturkОстанки сгоревшей черепахи в Турции
Останки сгоревшей черепахи в Турции  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
عضو شوید
زباله‌های پلاستیکی و آلودگی آب عامل تشدید انقراض لاک‌پشت‌های خلیج‌فارس هستند.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان محیط زیست در امارات متحده عربی، گفته اند که لاک‌پشت‌ها در ساحل شرقی امارات عربی متحده و در سواحل خلیج فارس به دلیل آلودگی‌ آب‌ها تلف می‌شوند و لاشه‌اشان به زباله‌های ساحل می‌پیوندد.
به گفته آنها از جمله این آلودگی‌ها، انواع و اقسام زباله‌های پلاستیکی را می‌توان ذکر کرد، چرا که لاک‌پشت‌ها یکی از گونه‌های حیوانات دریایی هستند که با خوردن این زباله‌ها یا گیر افتادن در آنها تلف می‌شوند.
آنها خاطرنشان کرده اند که خلیج فارس زیستگاه 5 نوع لاک پشت است.
مدتی است در امارات عربی متحده تلاش‌هایی برای نجات این جانوران صورت می‌گیرد. عبدالکریم وطان، مدیر عملیاتی منطقه محافظت‌شده جنگل‌های حرای القرم در شیخ‌نشین شارجه گفته است که علت اصلی مرگ لاک‌پشت‌ها برخورد با قایق، خوردن مواد پلاستیکی یا گیرافتادن در تورهای ماهیگیری است.
به گفته او امروز زباله‌های پلاستیکی زیادی از جمله بطری‌های خالی، کیسه یا گیلاس های پلاستیکی جنگل‌های حرای این منطقه را آلوده می‌کند.
Пластиковый мусор на дне моря у берегов острова Родос - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
آلودگی پلاستیکی جدی‌ترین تهدید برای حیوانات دریایی
این کارشناس می‌گوید، وی و تیمش در چهار ماه گذشته هفت لاک‌پشت را نجات داده است، اما در همین مدت نزدیک به 20 لاشه لاک‌پشت در ساحل جمع‌آوری کرده‌اند.
کارشناس دریایی در سازمان محیط زیست و مناطق حفاظت شده این شیخ‌نشین برای اولین بار در خاورمیانه وضعیت حدود 200 لاک‌پشت را در زمینه تاثیرات آلاینده‌های پلاستیکی بررسی کرده است.
این مطالعه نشان داد که 75 درصد تلفات لاک‌پشت‌های سبز و 57 درصد مرگ و میر لاک‌پشت‌های سر پهن که گونه‌ای به شدت در خطر انقراض است، بخاطر خوردن زباله‌های دریایی از جمله کیسه‌های پلاستیکی، درب بطری، طناب و تورهای ماهیگیری بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала