Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

امباپه رئالی می‌شود

© Sputnik / Владимир ФедоренкоANELKA
ANELKA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
عضو شوید
نیکولاس آنلکا در مورد انتقال احتمالی ستاره فرانسوی به رئال مادرید صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس آنلکا ستاره سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه‌های رئال مادرید، یوونتوس، آرسنال، چلسی و پاریسن جرمن از رفتن امباپه به رئال مادرید اطمینان دارد.
آنلکا در مورد بازی سه شنبه آینده میان دو تیم صحبت کرد و البته خاطراتی از حضورش در رئال نقل کرد.
بازی رئال و پی اس جی:

” یک فینال زودرس است. دو تیم بزرگ به مصاف هم می روند. رئال کمی برتری دارد چرا که تجربه بیشتری دارد. تجربه مهم است اما پی اس جی بازیکنان خوبی دارد که می توانند در نتیجه تاثیر بگذارند.

بازیکنان باکیفیت زیادی درون زمین خواهند بود که نمی توانم یکی را انتخاب کنم. بنزما، وینی، مسی ، امباپه که می تواند به رئال بیاید… بازی بسیار نزدیکی خواهد بود. دو مربی بزرگ درون زمین هستند و بازی بسیار تاکتیکی خواهد بود.

باید ببینیم که رئال چطور برنامه ریزی می کند و آیا دفاعی تر خواهد بود یا رئال بیشتر تیم غالب میدان است. رئال و پی اس جی را دوست دارم.

قلبم تقسیم می شود. در پی اس جی شکل گرفتم اما به رئال رفتم و هر چند که سال مشکلی در این باشگاه داشتم اما فراموش نمی کنم چرا که در بهترین باشگاه دنیا بازی کردم. امیدوارم تیمی که بهتر است، برنده شود.”

بنزما:
” عملکردش من را شگفت زده نکرد. قبلا با رونالدو بازی می کرد و با رفتنش مسئولیت را به دوش گرفت و همه چیز برای موفقیت دارد.”
امباپه:

” بازی خاصی برایش است. همه می گویند به رئال می رود. می تواند تفاوت ایجاد کند و بدرخشد تا ثابت کند که می تواند در رئال بازی کند؟ احتمالش هست که بخواهد برنده شود تا با افتخار از پی اس جی جدا شود اما حقیقت این است که نمی دانم چه در ذهنش می گذرد.

وقتی بازیکنی می خواهد جدا شود… اگر می خواست بماند قراردادش را زودتر تمدید می کرد. فکر می کنم فصل بعد به رئال می رود.”

مسی:

”او همیشه مسی است و در بازی ثابت می کند بازیکن بزرگی است و بازی خوبی مقابل رئال مادرید خواهد داشت.”

پیوستن به رئال مادرید:

”وقتی به رئال رفتم، جنون آمیز بود. از انگلیس آمده بودم و عادت داشتم تا زندگی خصوصی راحتی داشتم. در اسپانیا کاملا متفاوت بود. خیلی مشکل بود. در انگلیس وقتی درون زمین هستی، هواداران از تو حمایت می کنند اما در بیرون زمین مثل انسان های عادی هستی. این ویژگی انگلیس را دوست داشتم.

در اسپانیا اما عکاسان همه جا بودند. به هر رستورانی می رفتی، مالکش به رسانه ها زنگ می زد. همیشه مورد توجه بودی. من درونگرا بودم و این شرایط را دوست نداشتم. لورنزو سانز انتقال من به رئال را نهایی کرد و با مربی مشورت نکرده بود. توشاک بعد از دو،سه ماه اخراج شد و دل بوسکه آمد. اولین باری که توشاک را دیدم، به من دست داد و گفت:” درون زمین تو را می بینم.”

شرایط سخت رختکن و هشدار اتوئو:

” شرایط رختکن خیلی سخت بود. در اولین روز صندلی ام مشخص نبود. انتظار داشتم که همه بازییکنان بیایند و بگویند:” سر جای من نشستی.” صندلی نداشتم و باید منتظر می ماندم که کسی جایش را به من بدهد. با خودم پرسیدم که آن جا چه کار می کنم.

در اولین روز اتوئو به سمتم آمد و گفت که کار سختی دارم چرا که برخی مدیر باشگاه را زیر سوال برده اند که با حضور مورینتس چرا من را خریده است. فهمیدم که کار سختی دارم و در یک جهنم گیر افتاده ام. اسپانیایی های زیادی در تیم بودند و کار مشکلی بود. سعی کردم که خودم را درون زمین نشان بدهم.”

سطح بازی:

”با مورینتس و رائول رقابت می کردم و درون زمین خوب نبودم. بازی کنار اسپانیایی ها مشکل بود. نمی گویم که رائول مشکل ساز بود، برایش احترام قائل هستم. وقتی در رئال بازی می کنی باید اسپانیایی بلد باشی اما من نمی خواستم هماهنگ شوم.

اتوئو به من گفت که باید مراقب باشم و همین مسئله باعث شده بود تا گارد دفاعی بگیرم. تلاش نمی کردم و درون زمین تفاوت ایجاد نمی کردم. بازی تیم کاملا با آرسنال متفاوت بود. عادت داشتم روی ضدحمله بازی کنم. فکر می کردم از توانایی های من استفاده می کنند.یک مهاجم می خواستند. روی نقاط ضعفم کار کردم اما توانایی هایم را بروز نمی دادم.”

احتلاف با دل بوسکه:”

به او خیلی احترام می گذارم. با حضور دل بوسکه شرایط برایم عوض نشد. باید با سبک بازی تیم هماهنگ می شدم. هر بار که خوب بازی نمی کردم، نیمکت نشین می شدم. وقتی مهاجم هستی به اعتماد به نفس نیاز داری. بعد از آن نوبت بازی با بارسا رسید و گل زدم. در بازی بعدی حاضر شدم و گل نزدم و دوباره نیمکت نشین شدم. به دل بوسکه گفتم که باید صحبت کنیم چرون به اعتماد به نفس نیاز داشتیم.

چطور وقتی مورینتس پنج، شش بازی گل نمی زد همچنان بازی می کرد و من نیمکت نشین می شدم؟ خواستار جلسه ای قبل از تمرین شدم. حاضر نشد با من جلسه بگذارد و گفت که سر تمرین بروم. گفتند که می توانم بعد از تمرین صحبت کنم اما من گفتم که می خواهم قبلش صحبت کنم. بعد گفتند که فردا صبح می توانم با آنها جلسه بگذارم اما من نرفتم.”

گل در نیمه نهایی مقابل بایرن:

” چیزی عوض نشد اما وانستم گل بزنم.قبل از آن بازی فکر می کنم از روی نیمکت در یکی از بازیها هو شدم. بین دو نیمه مربی به من گفت که گرم کنم. 90 هزار نفر من را هو کردند. خوش شانس بودم که مقابل بایرن گل زدم و رابطه ام با هواداران بهتر شد. اما فراموش نکردم البته حس انتقام نداشتم.بعد از آن فینال را بردیم و این مهم ترین بخش بود. در فینال فیکس بودم و هر لحظه بهتر می شدم.

تقریبا در کل فصل در پست بال راست بازی می کردم آن هم در حالی که پست تخصصی ام مهاجم نوک بود. وقتی من و رائول درون زمین با هم بودیم، خوب بازی می کردیم. سخت بود که مورینتس هم باشد و با سه مهاجم بازی کنیم.

پیروزی در فینال خیلی مهم بود .حس کردم که توانسته ام کاری برای باشگاه انجام بدهم. زدن دوگل در فینال باعث شد تا در ان قهرمانی نقش داشته باشم.اتفاقاتی در آن فصل رخ داده بود که برایم غیرممکن بود که بمانم. نمی توانستم یک فصل دیگر آن گونه باشم. رئال تنها جایی بود که در آن رابطه خوبی با هم تیمی ها نداشتم.”

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала