بایدن پول افغانستان را به طالبان نمیدهد

© AFGCentralbank · Government Organizationتسلیمی پول های نقد بدست آمده از بعضی نقاط افغانستان به بانک مرکزی این کشور
تسلیمی پول های نقد بدست آمده از بعضی نقاط افغانستان به بانک مرکزی این کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
عضو شوید
بایدن پول بانک مرکزی افغانستان را به قربانیان 11 سپتامبر و کمک های بشردوستانه به افغانستان میدهد.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن رئیس جمهور امریکا می خواهد که 7 میلیارد دالر از بانک مرکزی افغانستان را که در نیویارک ذخیره شده است تقسیم کند. NYT می نویسد: رئیس جمهور فعلی ایالات متحده قصد دارد بخشی از پول های بانک مرکزی افغانستان را به خانواده های قربانیان 11 سپتامبر و بخشی دیگر آنرا غرض کمک های بشردوستانه به افغانستان منتقل کند.
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2022
به ادامه کمک‌های بشری، بانک ملی افغانستان از امریکا پول نقد دریافت کرد
این روزنامه می نویسد، بایدن با استفاده از اختیارات اضطراری دستور اجرایی صادر خواهد کرد تا تمام 7 میلیارد دالر متعلق به بانک مرکزی افغانستان را که قبل از به قدرت رسیدن طالبان در نیویارک ذخیره شده بود، مسدود کند.
گفته شده است: "رئیس جمهور در نظر دارد از دارایی های بانک مرکزی افغانستان برای تامین مالی کمک های بشردوستانه در افغانستان و پرداخت غرامت به قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 استفاده کند."
خاطرنشان می شود که پول در نظر گرفته شده برای کمک های بشردوستانه به کشور با اجازه قاضی می تواند به صندوق امانی جداگانه اختصاص یابد. همزمان، به نوشته این روزنامه، برنامه ریزی شده است که پول کمک های بشردوستانه نباید "به دست طالبان بیفتد".
پول افغانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
بانک مرکزی: دومین بسته کمک نقدی برای افغانستان به کابل رسید
علاوه بر این، به گفته این نشریه، بایدن تصمیم گرفته است که اگر محکمه تصمیم بگیرد نیم از وجوه بانک مرکزی افغانستان را برای بازپرداخت مطالبات بستگان قربانیان حملات 11 سپتامبر انتقال دهد، دولت نیز مخالفت نخواهد داشت.
این روزنامه خاطرنشان می کند که بسیار نادر است که مقامات ایالات متحده دارایی های یک کشور دیگر را در خاک خود دفع کنند. این تصمیم می تواند روز جمعه اعلام شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала