دانشمندان مسیر معالجه عوارض پساکرونایی را پیدا کرده اند

© Sputnik / Press service of the Moscow Mayor and Moscow Government /  مراجعه به بانک تصاویر پزشکان در حال تلاش برای نجات بیماران کرونا
پزشکان در حال تلاش برای نجات بیماران کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در شهر ایروین ایالات متحده امریکا به این نتیجه رسیدند که مریضان مبتلا به عوارض طولانی مدت پسا کرونا-19 با مصرف روزانه آنتی هیستامین ها تقریباً بطور کامل از شر آنها خلاص می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، تعداد زیادی از مردم عوارض پسا کرونایی را بسیار حادتر از خود این عفونت تجربه می کنند.
البته اکنون به مشکل می توان گفت که ادویه های آنتی هیستامینی با کارایی 100 فیصدی عمل می کنند یا نه. با این حال، دانشمندان امیدوارند که این سوابق بتواند تحقیقات را در مسیر درست برای معالجات آینده هدایت کند.
دچار شدن 65 تن به ویروس کرونا در افغانستان در یک شبانه روز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
با ادویه های جدید معالجه کرونا معرفی شوید
فعلاً هیچ معالجه مبتنی بر شواهدی برای عوارض پس کرونایی (لانگ کووید)، که به عنوان اثراتSARS-CoV-2 (PASC) نیز شناخته می‌شود، وجود ندارد، اما آنتی‌هیستامین‌ها امیدوارکننده هستند زیرا مصرف روزانه آن‌ها تا زمانی که با سایر ادویه ها تداخل نداشته باشند، به‌طور عموم بی‌خطر است.
مطالعه جدید در مورد اثربخشی این ادویه ها شامل دو مریض بود. اولین آنها یک کارمند طبی حدوداً 40 ساله از ایالات متحده است. او در جنوری 2020 به ویروس کرونا مبتلا شد. سه روز پس از اینکه مریض شد، "به سردرد و خستگی مفرط گرفتار شد."
چند روز بعد، او دچار بثورات شد و شروع به تجربه درد قفسه سینه، تب و تعریق شبانه کرد. علائم شدید به مدت 24 روز ادامه یافت، اما حتی پس از بهبودی، بسیاری از علائم ادامه یافت. در مارچ همان سال، او شروع به گزارش یک عارضه جدید : مه مغزی کرد.
این مریض فقط زمانی که در جون 2020 برای معالجه آلرژی خود پنیر آنتی هیستامین مصرف کرد، ناگهان احساس بهبودی نمود . او شروع به مصرف روزانه 50 میلی گرم دیفن هایدرامین کرد و بعداً این موضوع را به دکترش گفت تا با هم داروی مناسب تری پیدا کنند.
این بیمار اکنون بیش از 9 ماه است که تحت نسخه 50 میلی گرم هایدروکسیزین پاموات بوده و علائم خستگی، مه مغزی، عدم تحمل ورزش و درد قفسه سینه تقریباً از بین رفته است. او می گوید که به شغل تمام وقت خود برگشته و به میزان 90 فیصد به شرایط پیش از مریضی خود رسیده است.
روانشناسان تثبیت تروریستان بالقوه را به کمک دستگاه MRT اموخته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
هشدار دانشمندان از خطر ابتلا به زوال عقل پس از ابتلا به کرونا
بیمار دوم، یک معلم میانسال، داستان مشابهی دارد. وی یک ماه پس از آلوده شدن به ویروس کرونا همچنان از درد مفاصل، بی خوابی، تپش قلب و مشکل در تمرکز رنج می برد. یک سال بعد نیز این عوارض ناتوان کننده باقی ماندند.
یک روز، مرض به طور تصادفی آنتی هیستامین خود را از فکسوفنادین به 25 میلی گرم دیفن هیدرامین تغییر داد، زیرا یافتن دومی آسان تر بود. صبح روز بعد متوجه شد که مه آلودی و خستگی مغزش بهبود یافته و بنابراین به درمان به همین منوال ادامه داد. بیمار اکنون 25 میلی گرم دیفن هیدرامین در شب و 180 میلی گرم فکسوفنادین در صبح مصرف می کند و می گوید که به میزان 95 درصد حالش بهتر شده است.
در سال 2021 نیز یک مطالعه روی 49 مریض دچار عوارض طولانی مدت ویروس کرونا نشان داد که سیستم ایمنی آنها در حالت آماده باش قرار دارد. علاوه بر این، بیش از 70 فیصد از شرکت کنندگان در مطالعه که آنتی هیستامین مصرف کردند، بهبود کلینیکی در عوارض پسا کرونایی خود را گزارش کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала