Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

محمود سیدی: ایران کار آسانی در مقابل ما نخواهد داشت

محمود سعیدی
محمود سعیدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
عضو شوید
نشست خبری سرمربیان کشورهای حاضر در مسابقات فوتسال قهرمانی زیر 19 آسیا در هتل حیات ریجنسی شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از خبرنامه فدراسیون فوتبال افغانستان، در این نشست محمود سیدی سرمربی تیم ملی فوتسال زیر سال افغانستان در کنار سرمربیان تیم های قرقیزستان، ایران، تاجیکستان و ازبیکستان حضور داشت.
آقای سیدی که تیمش فردا شنبه در اولین بازی از ساعت 2:30 پس از چاشت به مصاف ایران خواهد رفت، در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال زیر 19 افغانستان برای شرکت در این رقابت ها گفت.
وضعیت فعلی تیم ملی فوتسال افغانستان
بعد از تحولات اخیر کشور، این اولین سفر یک تیم ملی به نمایندگی از فدراسیون فوتبال افغانستان است و این برای ما اهمیت زیادی دارد و در واقع خوشحال هستیم که اینجا هستیم و پرچم کشورمان را میتوانیم دوباره در سطح آسیا بلند کنیم.
به دلیل شرایطی که در افغانستان موجود بود، نتوانستیم خارج از کشور کمپ تمرینی و یا هم مسابقه دوستانه برگزار کنیم و پس از یک ماه تمرین در کابل به این مسابقات آمدیم. چند بازیکن فوق العاده خوب ما نیز که بین مهاجرین در ایران بودند به دلیل عدم دریافت جواز از کشور محل اقامت شان، نتوانستند ما را در این تورنمنت همراهی کنند.
شناخت از حریفان
تفاوت رقابت های فوتسال در رده سنی زیر 19 سال این است که بسیاری از بازیکنان تازه کاراند و برای اولین بار پای به مسابقات میگذارند، پس بهترین گزینه برای خود مربیان و حتی بازیکنان است که در درون زمین همدیگر را آنالیز و از هم شناخت پیدا کنند.
من به دلیل سالها حضورم در تیم ملی فوتسال افغانستان بعنوان کمک مربی، شناخت خوبی از تیم های مرکز آسیا چون در رده 20 سال و بزرگسالان بارها با این تیم ها بازی کردیم.
بازی با ایران در اولین بازی
ایران تیم خوب این مسابقات است. ظرفیت و قدرت فوتسال ایران به همه معلوم است، اما ما روی تیم خودمان نیز حساب میکنیم. شرایط آمادگی افغانستان آنی نبود که انتظار داشتیم، اما ایران کار آسانی در مقابل ما نخواهد داشت.
شناخت از سرمربی
برخلاف بازیکنان از سرمربی ایران در این رقابت ها شناخت خوبی دارم، ایشان قبلا در سال 2012 و 2017 سرمربی تیم بزرگسالان فوتسال ایران بودند و با این تیم حتی قهرمان المپیک هم شده اند. با سبک مربیگری شان آشنا هستم، اما با بازیکنان تیم همان طور که گفتم نه، چون هیچ فلیمی موجود نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала