Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

المپیک زمستانی 2022؛ ورزشکار صلح‌طلب اوکراین مجازات نمی‌شود

© AP Photo / Vincent Thian, PoolWang Anshun, Beijing mayor and president of the Beijing 2022 Olympic Winter Games Bid Committee
Wang Anshun, Beijing mayor and president of the Beijing 2022 Olympic Winter Games Bid Committee - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
عضو شوید
ورزشکار اوکراینی که هنگام مسابقه‌اش بنری با شعار " جنگ در اوکراین نمی‌خواهیم" را نشان داده‌بود، از سوی کمیته المپیک جهانی مجازات نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیسلاو هراسکویچ ورزشکار اسکلتونو اهل اوکراین، هنگام پایان مسابقه‌اش در المپیک پکن که امروز برگزار شد، بنر کوچکی را که روی آن نوشته شده بود "جنگ در اوکراین نمی‌خواهیم" را به دوربین‌ها و تماشاگران سالون نشان داد.
این ورزشکار که شعارش را روی یک کاغذ آبی و زرد که رنگ پرچم کشورش است، نوشته بود و هدفش از این کار مخالفت با جنگ احتمالی با روسیه بود.
در پایان مسابقه رسانه‌ها گزارش‌های در مورد این عملکرد ولادیسلاو هراسکویچ نشر کردند و مدعی بودند که ممکن کمیته جهانی المپیک این ورزشکار اوکراین را مجازات کند زیرا ورزش را با سیاست دخیل کرده‌است.
در قوانین کمیته جهانی المپیک آمده است که هیچ نوع تظاهرات یا تبلیغات سیاسی، مذهبی یا نژادی در هیچ مکان و ورزشگاه‌های المپیکی مجاز نیست.
با این حال کمیته جهانی المپیک اعلام کرد که ورزشکار اوکراینی مجازات نخواهد شد زیرا حرکت او صلح‌خوانه بود و خلاف قوانین نیست.
در بیانیه‌ هیئت داوری از رفتار ورزشکاران آمده است:" این یک فراخوان عمومی برای صلح بود. برای همین کمیته جهانی المپیک مجازات در این مورد در نظر نمی‌گیرد."
این حرکت در حالی انجام شد که روسیه بیش از 100000 سرباز در نزدیکی اوکراین مستقر کرده‌است و این موضوع نگرانی غرب را در مورد برنامه‌ریزی مسکو برای حمله به اوکراین در پی داشته است. روسیه اصرار دارد که چنین طرحی ندارد اما نمی‌خواهد اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق اجازه پیدا کنند به ائتلاف غربی ناتو بپیوندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала