Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اقتدار چلسی بر فوتبال جهان؛ آبی‌ها با شکست پالمیراس قهرمان جام باشگاه‌ها شدند + عکس

© AP Photo / Peter MorrisonChelsea's goalkeeper Kepa Arrizabalaga celebrates with team mates after the penalty shootout of the UEFA Super Cup soccer match between Chelsea and Villarreal at Windsor Park in Belfast, Northern Ireland, Wednesday, Aug. 11, 2021
Chelsea's goalkeeper Kepa Arrizabalaga celebrates with team mates after the penalty shootout of the UEFA Super Cup soccer match between Chelsea and Villarreal at Windsor Park in Belfast, Northern Ireland, Wednesday, Aug. 11, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
چلسی با شکست پالمیراس در دیدار نهایی رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها، قهرمان این رقابت‌ها شد و جام را بالای سر برد.
به گزارش اسپوتنیک، دیدار نهایی رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها، امشب در ورزشگاه محمد بن زیاد شهر ابوظبی کشور امارات متحده عربی، میان تیم‌های چلسی و پالمیراس برازیل برگزار گردید که قهرمان اروپا، در پایان 120 دقیقه موفق به شکست قهرمان آمریکای جنوبی شد و بربام فوتبال جهان ایستاد.
نیمۀ نخست این دیدار متعادل دنبال شد و هردو تیم تلاش کردند تا حریف را محک بزنند و نقاط ضعف و قوت هم‌دیگر را بدانند. به همین دلیل 45 دقیقه ابتدائی بدون گُل و تساوی به پایان رسید.
در نیمه دوم چلسی خیلی زود به گُل رسید و روملو لوکاکو با ضربه سر آبی‌ها را از حریف برازیلی پیش انداخت. پالمیراس در دقیقه 64 گُل خورده را جبران کرد و رافائل ویگا موفق شد از روی نقطه پنالتی بازی را مساوی کند.
دو تیم تا پایان 90 دقیقه تلاش‌هایی برای رسیدن به گُل برتری انجام دادند، اما دروازه‌ها باز نشد و بازی رفت به دو نیمۀ 15 دقیقۀ وقت‌های اضافه.
هر دو تیم در 15 دقیقۀ نیمه نخست وقت‌های اضافی نیز موفق به باز کردن دروازه‌ هم‌دیگر نشدند تا نیمه دوم وقت‌های اضافه چهره قهرمان را مشخص کند.
در نیمه دوم وقت‌های اضافی و در حالی که احساس می‌شد بازی به ضربات پنالتی برود، چلسی صاحب پنالتی شد و کای هاورتز هافبک هجومی آبی‌ها موفق به گُل کردن آن شد و آبی‌ها پیروزی این دیدار و قهرمان جام باشگاه‌های جهان شدند.
این نخستین قهرمانی چلسی در این رقابت‌ها است و در سال 2012 که موفق به رسیدن به دیدار نهایی این رقابت‌ها شده بود، نتوانسته بود قهرمان شد و عنوان نائب قهرمانی را به دست آورده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала