سومین روز اعتراضات پناهجویان افغان در امارات

© https://twitter.comاعتراضات پناهجویان افغان در امارات
اعتراضات پناهجویان افغان در امارات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
شهروندان افغانستان که از نزدیک به شش ماه در کمپ پناه‌جویی آمریکایی‌ها واقع در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی گیر مانده‌اند، برای روز سوم دست به اعتراض زده و خواهان انتقال شان به ایالات متحده امریکا شدند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رویترز،پناهجویان افغان که سال گذشته از افغانستان فراری شدند و ماه‌هاست که در امارات معطل مانده‌اند، برای سومین روز متوالی دست به اعتراض زده و خواستار اسکان مجدد در ایالات متحده شدند.
اعتراض صدها معترض افغان از روز چهارشنبه در مرکزی که به آنها اسکان داده شدند، در حالی برگزار شد که پناهجویان از ماه‌ها سرخوردگی و عدم ارتباط بر سر فرایند اسکانشان خسته شده‌اند.
Эвакуированные из Афганистана внутри военного самолета  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
مهاجرانی که توسط امریکا از فرودگاه کابل تخلیه شده بود دست به اعتراض زدند
یک معترض در گفت‌وگوی تلفنی به رویترز گفت که روز جمعه تعداد بیشتر پناهجو به آنان پیوستند، یک روز پس از آنکه یک مقام آمریکایی از این مرکز بازدید کرده و به آنها گفت که رسیدگی به درخواست آنها ممکن است سال‌ها به طول انجامد. به گفته این معترض، این مقام همچنین تاکید داشته که بعید است بیشتر پناهجویان در خاک آمریکا اسکان داده شوند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که شماری از افغان‌ها در این اعتراضات مسالمت‌آمیز حضور داشته‌اند و مقام‌های دولت آمریکا هفته گذشته با افغان‌ها ملاقات داشتند تا درباره فرایند اسکان به نگرانی‌های آنها پاسخ دهند.
به گفته این سخنگو، روند بررسی و ارزیابی افغان‌ها ادامه دارد و فرایند سفر "امن و منظم" به ایالات متحده برای افراد واجد شرایط تسهیل خواهد شد.
فعالان میگویند که در میان این افغان‌ها کسانی هستند که با دولت و ارتش آمریکا همکاری داشته‌اند. همچنین افغان‌هایی در این میان هستند که پیش از خروج تحت امر آمریکا در آگست گذشته که منجر به سقوط دولت تحت امر غرب و روی کار آمدن دوباره طالبان شد، در کنار نیروهای افغان می‌جنگیدند.
دولت امارات واکنشی به این اعتراضات نداشته است.
امارات متحده عربی سال گذشته با واشنگتن و دیگر کشورهای غربی توافق کرد تا به طور موقت میزبان اتباع افغانی باشد که از افغانستان تخلیه میشوند، تا بعد از آنجا به کشور ثالث منتقل شوند.
تعداد پناهجویان افغان که در امارات به سر می‌برند، مشخص نیست اما معترضان و فعالان برآورد می‌کنند که حدود 12 هزار تن در دو مرکز مستقر در ابوظبی حضور داشته باشند.
افغان‌ها همچنین مقابل یک دفتر نمایندگی دولت آمریکا در یکی از این مراکز در ابوظبی دست به اعتراض زده و بنرهایی با درخواست آزادی در دست داشتند و از ایالات متحده می‌خواستند تا آنها را منتقل و جابجا کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала