بازداشت ۴۰ نفر از جمله ۲۹ زن توسط طالبان

© Photo / twitterU.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
U.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
نماینده‌ی ویژه وزارت‌ خارجه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان می‌گوید، طالبان با یورش به یک خانه ۴۰ نفر از جمله ۲۹ زن و بستگان آنان را بازداشت کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، رینا امیری، نماینده‌ی ویژه وزارت‌ خارجه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان، شامگاه امروز (شنبه، ۲۳ دلو) این موضوع را در صفحه تویترش منتشر کرده است.
به گفته‌ی نماینده‌ی ویژه امریکا این حمله دیروز انجام شده است. او جزئیات بیشتر و این که حمله در کجا انجام شده، ارایه نکرده است.
امیری در ادامه گفته است: "در حالی که ما از آزادی پروانه استقبال می‌کنیم، این خانواده‌ها و دیگران، از جمله عالیه، هنوز در بازداشت هستند".
او تأکید کرده است که این بازداشت‌های ناعادلانه باید متوقف شود.
طالبان تاکنون به ادعای تازه امریکا واکنش نشان نداده‌اند.
یوگا بانوان کابل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
بانوان معترض به طالبان: اسیران را رها کنید عدالت را برپا کنید
تمنا زریاب پریانی با سه خواهرش، پروانه ابراهیم‌خیل، مرسل عیار و زهرا محمدی از جمله زنان معترضی بودند که در هفته‌های گذشته از سوی طالبان در کابل بازداشت شده بودند.
هرچند طالبان خبر بازداشت این زنان را تأیید نکرده بودند، اما خانواده‌ی زنان بازداشت‌شده و نیز شماری دیگر از زنان معترض مدعی بودند که آنان از سوی طالبان از خانه و محل کارشان بازداشت شده‌اند.
بازداشت این زنان واکنش‌های گسترده‌ی بین‌المللی را به همراه داشت. سازمان ملل، سازمان عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر و بیش از ۲۰ نهاد و سازمان بین‌المللی دیگر بازداشت این زنان را محکوم کرده و از طالبان خواسته بودند که آنان را رها کنند.
این زنان از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، در برابر عمل‌کردها و سیاست‌های طالبان در قبال زنان معترض بودند. آنان چندین بار به خیابان آمده و فریاد "نان، کار و آزادی" سر دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала