نماینده مجلس نمایندگان امریکا: تصرف دارایی‌های افغانستان بی‌وجدانی است

© REUTERS / Brian Snyder ایلهان عمر، نامزد حزب دموکرات
 ایلهان عمر، نامزد حزب دموکرات   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
یکتن از اعضای مجلس نمایندگان امریکا تصمیم بایدن برای صرف پول های بلوکه شده افغانستان به عنوان غرامت برای بازماندگان ۱۱ سپتامبر را "مجازات میلیون‌ها نفر از گرسنگان برای این جنایات را بی وجدانی" دانست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان امریکا در واکنش به تصمیم جو بایدن در مورد سرنوشت دارایی‌های مسدود شده افغانستان در حساب توئیتری خود نوشت: در میان هواپیماربایان ۱۱ سپتامبر حتی یک افغانستانی نبود.
وی در ادامه آورده است: در همین حال، ما میلیاردها دالر به دولت‌های عربستان سعودی و مصر می‌دهیم که ارتباط مستقیمی با تروریست‌های ۱۱ سپتامبر دارند.
جو بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
واکنش‌ها به مصادره پول افغانستان از سوی بایدن؛ دزدی و شکست اخلاقی
عمر تاکید کرده است: حتی اگر اینطور نبود، مجازات میلیون‌ها نفر از گرسنگان برای این جنایات بی وجدانی است.
رئیس جمهور آمریکا روز جمعه، در اقدامی غیرمعمول، حکمی را امضا کرد که بر اساس آن، کنترل دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان که در آمریکا سپرده گذاری شده و معادل حدود ۷ میلیارد هست، در اختیار واشنگتن قرار بگیرد تا بتواند با نیمی از این دارایی ها، به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر غرامت بپردازد.
بنا بر اعلام کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا با استفاده از اختیارات فوق العاده‌ اقتصادی که قانون ۱۹۷۷ کشورش به او داده است، قصد دارد این دارایی‌ها (حدود ۷ میلیارد دالر متعلق به افغانستان) را به حساب مسدود شده بانک مرکزی آمریکا به عنوان یک نهاد دولتی منتقل کند.
به گفته کاخ سفید، جو بایدن قصد دارد نیمی از این مبلغ را برای درخواست غرامت خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هزینه کند و باقیمانده آن را به ”کمک بشردوستانه” به افغانستان اختصاص دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала