Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اتهام جدید به میزبان جام جهانی فوتبال از سوی رسانۀ انگلیسی

© AFP 2023 / KARIM JAAFARA picture taken with a fisheye lens on May 19, 2017, shows a general view of the Khalifa International Stadium in Doha, after it was refurbished ahead of the Qatar 2022 FIFA World Cup, as fans arrive to attend the Qatar Emir Cup Final football match between Al-Sadd and Al-Rayyan
A picture taken with a fisheye lens on May 19, 2017, shows a general view of the Khalifa International Stadium in Doha, after it was refurbished ahead of the Qatar 2022 FIFA World Cup, as fans arrive to attend the Qatar Emir Cup Final football match between Al-Sadd and Al-Rayyan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
دیلی میل در گزارشی مدعی است که بودیجه ساخت یکی از هوتل‌های 5 ستاره که در زمان برگزاری جام جهانی 2022 قطر، میزبان بازیکنان و کادرفنی یکی از تیم‌ها خواهد بود، از سوی یک شرکت دولتی تأمین شده که به القاعده در جنگ سوریه، منابع مالی تآمین می‌کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در ماه‌های اخیر از قطر که میزبان جام جهانی 2022 فوتبال است، انتقادات زیادی به دلیل جان دادن کارگران در ساخت و ساز ورزشگاه‌ها و نقض حقوق بشر صورت گرفت و بسیاری از کشورها حتی خواستار تغییر میزبانی جام جهانی بودند.
قطر هنوز به این انتقادات پاسخ قناعت بخشی نداده که اتهام جدید به این کشور وارد شده و نشریه دیلی میل انگلیس مدعی است که بودیجه ساخت یکی از هوتل‌های 5 ستاره که در زمان برگزاری جام جهانی 2022 قطر، میزبان بازیکنان و کادرفنی یکی از تیم‌ها( احتمالاً انگلیس) خواهد بود، از سوی یک شرکت دولتی تأمین شده که به القاعده در جنگ سوریه، منابع مالی تآمین می‌کرد.
طبق گزارش دیلی میل، هوتل 5 ستاره تیوولی سوق الوکره، توسط شرکت PEO که توسط دیوان عالی انگلیس به عنوان یکی از منابع تأمین مالی نیروهای القاعده در سوریه و پولشویی معرفی شده بود، ساخته شده است.
این جنجال‌ها در حالی به وجود آمده است که ماه گذشته مدیران و کادر تیم ملی فوتبال انگلیس به قطر رفتند و شرایط آن را برای اسکان سه شیرها بررسی کردند که توسط گرت ساوتگیت نیز تایید شد.
با آن که فیفا تا هنوز این میزبانی هوتل سوق الوکره را تایید نکرده، اما رسانه‌های انگلیسی به اسکان تیم شان در چنین هوتلی مخالفت نشان داده‌اند و نمی‌خواهند نماینده‌های کشورشان در هوتلی که توسط حامیان توریست‌ها ساخته شده، زندگی کنند.
هوتل سوق الوکره که نمای کلاسیک دارد و دارای امکانات بروز است، در سال 2015 و به هدف میزبانی از تیم‌های فوتبال هنگام برگزاری جام جهانی احداث شد.
کشور قطر تا حالا در این مورد واکنشی نشان نداده و دیده شود که مقامات این کشور در این مورد چه پاسخی ارائه خواهند داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала