رسانه ها: بایدن: 16 فبروری را روز "حمله" روسیه به اوکراین می‌داند

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
برخی گزارش ها می‌رساند که رئیس جمهور آمریکا به متحدانش گفته که تهاجم ادعایی روسیه علیه اوکراین احتمالاً روز 16 فبروری انجام می شود و مقدمه آن حملات موشکی و سایبری خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Politico، به نقل از منابع می‌نویسد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در یک کنفرانس ویدئویی با رهبران کشورهای غربی، اتحادیه اروپا و ناتو، تاریخ "تهاجم" روسیه به اوکراین را 16 فبروری نامید، اما اروپایی‌ها در ارزیابی زمان‌بندی و اجتناب‌ناپذیر بودن این حمله با او مخالفت کرده و حتا برخی از مقامات اتحادیه اروپا این ادعا را نپذیرفته اند.
رئیس جمهور ایالات متحده همچنین مدعی شده که حملات موشکی و سایبری می‌تواند مقدمه‌ای برای آغاز این تهاجم باشد.
بایدن این ادعاها را حین گفتگویی که روز جمعه با دبیر کل ناتو و سران کشورهای انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، لهستان، رمانی و فرانسه داشته، مطرح کرده است.
بن والاس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
وزیر دفاع بریتانیا: هیچ برنامه ای برای حمله به اوکراین وجود ندارد
به نوشته پلیتیکو، حملات سایبری قریب الوقوع و گزارش‌های اطلاعاتی که در این باره وجود دارد، هشدارآمیز هستند.
این در حالی است که ارزیابی اروپایی‌ها از جمله انگلیس درباره قریب الوقوع بودن حمله متفاوت است. به گفته یک منبع وابسته به کشورهای اروپای شرقی، مشکل است که با قطعیت در این باره صحبت کنیم اما ایده اصلی این است که باید برای اعمال تحریم‌ها (علیه روسیه) آماده باشیم و در این میان، هماهنگی و اتحاد عناصر کلیدی هستند.
گفتنی است مقامات برخی کشورهای عضو ناتو به‌ویژه آمریکا و انگلیس طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده‌اند که روسیه با استقرار ده‌ها هزار نیرو و تجهیزات نظامی سنگین در مرزهای خود با اوکراین در صدد اقدام نظامی علیه اوکراین است.
در همین راستا امروز دولت‌های ناروی، انگلیس و هالند از اتباع خود خواستند که در اسرع وقت خاک اوکراین را ترک کنند.
روسیه ضمن مردود خواندن اتهامات طرف‌های غربی تأکید کرده است که این آمریکا و دیگر اعضای ناتو هستند که با سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده خود تلاش می‌کنند که اوکراین را به‌سمت درگیری با روسیه سوق دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала