ساخت ماهی از سلول‌های قلب انسان + ویدئو

CC BY-SA 2.5 / Hans-Petter Fjeld / Gadus morhua-CodСнимок трески
Снимок трески  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
تیمی از محققان دانشگاه های هاروارد توانستند یک "ماهی" بیوهیبرید واقعی را از بافت های قلب انسان پرورش دهند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تک ‌اکسپلورمحققان دانشگاه هاروارد با همکاری محققان دانشگاه اموری (Emory) اولین ماهی بیوهیبریدی خودکار را از سلول‌های بنیادی مشتق شده از سلول‌های ماهیچه‌ای قلب انسان ساختند.
این ماهی مصنوعی با بازسازی انقباض عضلات قلب در حال تپش، شنا می‌کند و محققان را یک گام به ساخت پمپ عضلانی مصنوعی پیچیده‌تر و همچنین ایجاد بستری برای مطالعه بیماری‌های قلبی مانند آریتمی نزدیک می‌کند.
ماهی بیوهیبریدی توسط محققان براساس مطالعات قبلی گروه بیوفیزیک بیماری پارکر ساخته شده است. در سال 2012 این آزمایشگاه از سلول‌های ماهیچه‌ای قلب موش برای ساخت یک پمپ بیوهیبرید شبیه به یک عروس دریایی استفاده کرد و در سال 2016محققان یک ماهی کوچک (stingray) مصنوعی از سلول‌های قلب موش ایجاد کردند.
ماهی بیوهیبریدی می تواند با انقباض به ریتم قلب در محلولی از نمک و گلوکز شنا کند. دانشمندان توانستند انقباضات را به صورت خودکار انجام دهند. این ماهی ممکن است بیش از 100 روز "زندگی" کند. دانشمندان امیدوارند که ساخت این ماهی به آنها فرصتی برای مطالعه عمیق تر بیماری قلبی و همچنین رشد یک آنالوگ مصنوعی بدهد.
محققان همچنین یک گره ضربان‌ساز خودکار ایجاد کرده‌اند که فرکانس و ریتم این انقباضات را کنترل می‌کند. این ماهی با افزایش سنش بهبود نیز می‌یابد. دامنه انقباض عضلات، حداکثر سرعت شنا و هماهنگی عضلات همگی در ماه اول با بالغ شدن سلول‌های قلبی بهبود می‌یابند. در نهایت ماهی هیبریدی سرعت و عملکردی شبیه به گورخرماهی واقعی کسب کرد.
در گام بعدی این تیم قصد دارند تا دستگاه‌های بیوهیبریدی پیچیده‌تری از سلول‌های قلب انسان بسازند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала