سازمان ملل رهایی دوخبرنگار خارجی از بند طالبان را تأیید کرد

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهندگان آزادی دو خبرنگار بازداشت شده از سوی طالبان در افغانستان را تأیید نموده و ازاین اقدام اظهار خوشنودی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) آزادی دو خبرنگار بازداشت شده در افغانستان توسط طالبان را تأیید نموده و از آن استقبال کرده است.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در توییتر نوشت: "ما آزادی دو خبرنگار در کابل را که به نمایندگی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و شهروندان افغانی که با آنها کار می‌کردند تایید می‌کنیم، و ازاین اقدام طالبان خرسندیم.
به دنبال نشر خبرها مبنی بر ناپدیدشدن شهروندان خارجی از جمله خبرنگاران سازمان ملل متحد، حکومت سرپرست اعلام کرد که این افراد را پس از بررسی‌ها دوباره رها کرده‌ است.
Боевик Талибана* у входа в школу в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
مجاهد: دو خبرنگار خارجی آزاد شدند
انعام‌الله سمنگانی، از سخنگویان حکومت سرپرست طالبان، روز جمعه، 22 دلو، در صفحه توییترش علت بازداشت این شهروندان خارجی را نداشتن سند عنوان کرده و گفته است: "آن اتباع خارجی که خود را به یک مؤسسه بین‌المللی منسوب می‌کردند، به خاطری توقیف شده بودند که شناس‌نامه‌ها، جوازنامه‌ها و اسناد لازم نداشتند."
این در حالی است که پیش‌تر مذاکرات میان دفتر سازمان ملل در افغانستان و مقامات کنونی کابل برای رهایی این افراد آغاز شده‌بود.
در همین حال، طی هفته‌های اخیر میزان ربودن افراد در پایتخت و سایر ولایات افزایش یافته‌است. از جمله چندین معترض زن از خانه‌های خود ربوده شده‌اند. طالبان می‌گویند در این آدم‌ربایی‌ها دست ندارند و در پی یافتن سرنخی از افراد ربوده‌شده هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала