کاخ سفید: رهبران روسیه و آمریکا امروز گفتگو می‌کنند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Белого дома в Вашингтоне, США
Здание Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که تماس تلفنی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه، صبح امروز شنبه به وقت واشنگتن (عصر شنبه به وقت مسکو) انجام خواهد شد.
به گزار ش اسپوتنیک، یک مقام دفتر ریاست جمهوری آمریکا خبر داده است که: " جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و ولادیمیر و پوتین ، رئی جمهور روسیه، صبح روز شنبه گفتگو خواهند کرد. روس ها پیشنهاد دادند که روز دوشنبه تماس انجام شود. ایالات متحده نیز به نوبه خود روز شنبه را پیشنهاد داد و روسها نیز با آن موافقت کردند. "
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم اعلام کرده بود که روسای جمهور پوتین و بایدن در شامگاه شنبه 12 فبروری به درخواست طرف آمریکایی گفتگوی تلفنی خواهند داشت.
پسکوف به خبرنگاران گفت: در واقع طرف آمریکایی درخواست تماس با پوتین را داشت و قرار است شنبه شب به وقت مسکو این تماس بین دو رئیس جمهور برگزار شود.
وی افزود: درخواست کتبی از طرف آمریکایی در این زمینه وجود داشت.
این در شرایطی است که واشنگتن در مورد آمادگی روسیه برای انجام "حمله نظامی" به اوکراین در روزهای آینده که مسکو بارها آن را رد کرده است، هشدار داده است.
خود بایدن در طول این گفتگو احتمالاً در اقامتگاه خود در کمپ دیوید خواهد بود، جایی که روز قبل با هلیکوپتر از کاخ سفید پرواز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала