یک ساعت خواب اضافی به لاغر شدن کمک می کند

CC0 / Pixabay / Спящая за столом девушка
Спящая за столом девушка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در یک مطالعه نتیجه گیری نموده اند که حتا یک ساعت خواب اضافی می‌تواند بر کاهش وزن و لاغر شدن افراد تأثیر داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، تیمی از محققان تغذیه در یک مطالعه مشخص ساختند که افراد می‌توانند بدون هیچگونه رژیم غذایی وزن کم کنند. برای انجام این کار، آنها پیشنهاد نموده اند که فقط یک ساعت بیشتر از معمول در رختخواب بمانید.
در یک آزمایش بالینی که توسط دانشمندان مرکز مطالعه خواب در دانشگاه پزشکی شیکاگو صورت گرفت، حدود 80 داوطلب بزرگسال که دارای اضافه وزن بودند شرکت کردند.
مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، افرادی که در شبانه روز 6.5 ساعت خوابیدند دوبرابر بیشتر از افرادی که 5.5ساعت خوابیدند چربی خود را از دست دادند.
چرا یک ساعت خواب اضافه می‌تواند باعث سوزاندن چربی بیشتر شود؟.
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که، مشکلات خواب می‌تواند سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را افزایش دهد که همین امر می‌تواند منجربه ایجاد التهاب و مشکلات انسولینی شود. هردوی این موارد به افزایش وزن مرتبط هستند. در حقیقت مطالعات منتشر شده نشان می‌دهد که، تنها 5 روز محرومیت از خواب می‌تواند حساسیت بدن به انسولین را کاهش دهد و چربی بیشتری در بدن ذخیره گردد.
محققان محاسبه کردند که اگر این روش به مدت سال ادامه یابد می‌توان حدود 12 کیلوگرم وزن بدن را کم کرد - با حفظ همان سطح فعالیت بدنی و بدون ایجاد هیچ تغییری در رژیم غذایی.
با این وجود دانشمندان معتقد اند که یک خواب شبانه راحت تنها چیزی نیست که بدن برای کاهش وزن نیاز دارید، هرچند موضوع بسیار مهمی است. زمانی که صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، باید به این نکته توجه داشت که فاکتورهایی همچون ورزش، رژیم غذایی و خواب به همراه یکدیگر موثر خواهند بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала