اشتاین مایر خطاب به پوتین: با ما به دنبال راهی باشید که صلح در اروپا را تضمین کند

© Sputnik / Michail MarkivМинистр иностранных дел Германии Франк-Вальтер Штайнмайер
Министр иностранных дел Германии Франк-Вальтер Штайнмайер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
عضو شوید
رئیس جمهور آلمان در نخستین سخنرانی اش پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور آلمان گفت، که اروپا با تهدید یک جنگ روبرو است.
به گزارش اسپوتنیک، فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان که روز یکشنبه دوباره به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد، گفت، که در اروپا "تهدید جنگ" وجود دارد و خواستار جستجوی مشترک برای یافتن راه‌هایی برای تضمین صلح در این قاره شد.
او گفت: "فقدان جنگ در قاره ما به امری عادی تبدیل شده است. محافظت از دوستان، صلح با همسایگان، 30 سال پس از اتحاد - چه نعمتی برای کشور ما است. اما در این روزها آموختیم آنچه را که باید می دانستیم - صلح چیزی بدیهی نیست. ما باید روی آن کار کنیم، در گفت و گو، و در صورت لزوم - با کمک وضوح، خویشتن داری، قاطعیت، همه اینها در حال حاضر مورد نیاز است. وضوح شامل موارد زیر است. بحث های زیادی در مورد دلایل عدم اتحاد فزاینده بین ما و روسیه وجود دارد".
German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier speaks about the ongoing crisis in Syria during a news conference with U.S. Secretary of State John Kerry at Villa Borsig, Berlin, Sunday, Sept. 20, 2015 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2017
اشتاین مایر به حیث رئیس جمهور آلمان انتخاب شد
اشتاین مایر بلافاصله پس از انتخاب دوباره به عنوان رئیس‌جمهور در مجمع فدرال گفت: " ما در وضعیت تهدید یک درگیری نظامی، جنگ در اروپایی شرقی هستیم و روسیه مسئولیت آن را بر عهده دارد".
رئیس جمهور آلمان علیه انتقاد از دموکراسی غربی همچنان صحبت و گفت: دموکراسی ما قوی است زیرا توسط شهروندانش رهبری می شود. دموکراسی ها همه یکسان نیستند، اما در یک چیز به لحاظ داخلی مرتبط هستند: ما به دنبال رویارویی با جهان خارج نیستیم، ما خواهان یک همسایگی صلح آمیز، احترام متقابل هستیم.
او همچنین اصول سازمان امنیت و همکاری اروپا را که امسال 50 ساله می شود، یادآور شد و خواستار "تجدید این میراث ارزشمند" شد. افزون بر این، او ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را مورد خطاب قرار داده گفت: با ما به دنبال راهی باشید که صلح در اروپا را تضمین کند.
کیف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به افزایش ادعایی "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند . مسکو بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که کسی را تهدید نمی کند و قصد حمله به کسی را ندارد و ادعای "تجاوز روسیه" بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است.
وزارت خارجه روسیه پیشتر خاطرنشان کرد، که اظهارات غرب در مورد "تجاوز روسیه" و امکان کمک به کی یف در دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه نیروهای خود را در قلمرو خود و بنا به صلاحدید خود منتقل می‌کند. به گفته وی، این هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی را نگران کند.
در عین حال، کشورهای غربی به حمایت نظامی از اوکراین، از جمله با تهیه سلاح هایی که در دونباس استفاده می شود، ادامه می دهند . از سال 2014، کشورهای ناتو به رهبری ایالات متحده، به اوکراین تسلیحات می‌دهند و ارتش این کشور را آموزش می‌دهند که مستقیماً توافق‌نامه‌های مینسک را نقض می‌کند و بر شهرک سازی در دونباس تأثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر آمریکایی ها، بریتانیای کبیر، کانادا، فرانسه، لهستان، ترکیه، لیتوانی، جمهوری چک، بلغارستان، رومانی و استونی در تحویل به ارزش میلیاردها دالر مشارکت دارند.
یادآوری می کنیم، که فرانک والتر اشتاین مایر امروز 13 فیبروری برای دومین دوره پنج ساله دوباره به عنوان رئیس جمهور آلمان فدرال انتخاب شد. اشتاین مایر با اکثریت مطلق مجلس فدرال آلمان دوباره انتخاب شد. او از سال 2017 رئیس جمهور آلمان بوده و پیش از آن وزیر امور خارجه و معاون صدراعظم آلمان بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала