سازمان ملل: دفاع از حقوق زنان افغانستان مسوولیت جهانی است

© REUTERS / StringerТалиб угрожает оружием участникам антипакистанской акции протеста возле посольства Пакистана в Кабуле, Афганистан
Талиб угрожает оружием участникам антипакистанской акции протеста возле посольства Пакистана в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
عضو شوید
نهاد سازمان ملل متحد می‌گوید که دفاع از حقوق زنان افغانستان مسوولیت جهانی است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و قدرت‌ بخشیدن به زنان امروز (یکشنبه، 24 دلو) در توییتی همچنین گفته است که زنان افغانستان سابقۀ طولانی در مبارزه برای حقوق خود دارند. مسوولیت دفاع از حقوق زنان افغانستان نمی‌تواند تنها بر دوش خود این زنان باشد، بلکه این یک "مسوولیت جهانی" است.
طالبان پس از رسیدن به قدرت، قوانینی که در مورد حقوق زنان در قانون اساسی و در پارلمان قبلی این کشور تصویب شده بود، را ملغی و زنان را از کار در بیشتر ادارات دولتی منع کرده‌اند. همچنین در جریان سال تعلیمی 1400 به دختران بالاتر از صنف ششم اجازۀ رفتن به مکتب را ندادند.
با این حال، شماری از زنان فعال در کابل و ولایات در جریان پنج ماه گذشته در برابر این عملکردهای طالبان دست به اعتراض زده و با رفتن به خیابان‌ها، فریاد "نان، کار و آزادی" سر داده‌اند.
U.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
بازداشت ۴۰ نفر از جمله ۲۹ زن توسط طالبان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала