کاخ سفید جزئیات گفتگوی بایدن و زلنسکی را فاش کرد

© REUTERS / Elizabeth FrantzПрезидент США Джо Байден во время выступления в Белом доме
Президент США Джо Байден во время выступления в Белом доме  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در گفتگو با رئیس جمهور اوکراین بر تعهد به حاکمیت اوکراین تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد، که جو بایدن و ولودیمیر زلنسکی، رئیسان جمهور امریکا و اوکراین روز یکشنبه تیلیفونی گفتگو کردند و در پی آن رهبران بر ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران کنونی اوکراین توافق کردند .
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور بایدن به رئیس جمهور زلنسکی بر تعهد ایالات متحده به دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین تاکید کرد. رهبران بر اهمیت تداوم تلاش های دیپلماتیک و مهار در پاسخ به افزایش نظامی روسیه در امتداد مرزهای اوکراین توافق کردند.
Здание Министерства иностранных дел РФ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
بایدن از شهروندانش خواست اوکراین را ترک کنند؛ روسیه واکنش نشان داد
همانطور که اشاره شد، رئیس کاخ سفید همچنین به رئیس جمهور اوکراین قول داد که ایالات متحده و متحدانش پاسخی "سریع و قاطع" به "هر گونه تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین" بدهد.
کیف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به افزایش ادعایی "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. مسکو بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که کسی را تهدید نمی کند و قصد حمله به کسی را ندارد و ادعای "تجاوز روسیه" بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است.
وزارت خارجه روسیه پیشتر خاطرنشان کرد که اظهارات غرب در مورد "تجاوز روسیه" و امکان کمک به کی یف در دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه نیروهای خود را در قلمرو خود و بنا به صلاحدید خود منتقل می‌کند. به گفته وی، این هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی را نگران کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала