گزینه بایدن برای فرماندهی سنتکام: امریکا با هدف مبارزه با داعش می‌تواند با طالبان همکاری کند

© Sputnikمایکل کوریلا نامزد رییس‌جمهور بایدن برای فرماندهی مرکزی ایالات متحده: آمریکا با هدف مبارزه با داعش می تواند با طالبان همکاری کند
مایکل کوریلا نامزد رییس‌جمهور بایدن برای فرماندهی مرکزی ایالات متحده: آمریکا با هدف مبارزه با داعش می تواند با طالبان همکاری کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
عضو شوید
جنرال مایکل کوریلا که از سوی کاخ سفید برای سنتکام یا فرماندهی مرکزی ایالات متحده پیشنهاد شده‌است، گفته که طالبان در افغانستان هنوز هم رابطه شان را با گروه‌های تروریستی حفظ کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، این جنرال امریکایی روز سه شنبه در کمیته نیروهای مسلح سنا این کشور همچنان افزوده است که ط‌البان القاعده و داعش شاخه خراسان (گروه‌های تروریستی ممنوع در روسیه) در افغانستان را کنار نزده‌اند و القاعده و داعش آرزوی حمله به آمریکا را دارند؛ اما توانایی آن را ندارند.
وی گفت: ایالات متحده می‌تواند با طالبان برای مبارزه با گروه داعش در افغانستان همکاری کند.
گروه نظارت شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز یک هفته قبل در گزارشی گفته بود که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان گروه‌های تروریستی به این کشور بر گشته‌اند.
اما وزارت خارجه افغانستان گزارش سازمان ملل متحده را رد کرد و آن را بدون اسناد و شواهد خواند، حالا نیز یکی از سخنگویان ط‌البان گفته است که بیانیه‌ جنرال مایکل کوریلا تبلیغات، فاقد سند و شواهد است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала