نامه جمع‌ از افغان‌ها به ICJ؛ امریکا به کدام جرم مردم افغانستان را مجازات می‌کند؟

© Photo / Ahmad SaeediInternational Court of Justice
International Court of Justice - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
عضو شوید
احمدی سعید کارشناس مسائل سیاسی افغانستان به نمایندگی جمع افغان‌ها طی نامه سرگشاده‌ای به دیوان دادگستری بین‌المللی International Court of Justice (ICJ) خواستار عدالت‌ خواهی شد.
به گزارش اسپوتنیک، متن کامل نامه سرگشاده به دیوان دادگستری بین‌المللی به شرح زیر است:
به این نامه دادخواهانه از شما تقاضای عدالت خواهی داریم، عدالت خواهی برای ملت که در سرزمینش از اثر ریزش بمب و باروت قوای خارجی و جنگ‌های داخلی گیاه و گندم نمی رود فضا و هوا خشک و طبیعتش به جهنم تبدیل شده است.
از شما می‌خواهیم تا از رهبری امریکا پرسان کنید به کدام جرم مردم افغانستان را مجازات می‌کنید از بین تمام متهمین حادثه 11 سپتمبر 2001 چند نفر افغان بوده‌اند؟ یقینا کسی نبود.
از رهبری امریکا بپرسید که خون افغان‌های بیگناه را پنجاه هزار افغانی محاسبه کرده بودید قیمت خون امریکایی چند است؟.
کشته های برج های امریکا به افغان‌ها هیچ ربطی ندارد. آیا خون عسکرهای که در افغانستان کشته شده را می‌ گیرد. چه تعداد امریکایی کشته شده و خون فی نفر چند است و این سه و نیم میلیارد برای چند نفر کفایت می‌کند.
امریکا برای دزدان و قاچاق بران و مفسدین افغانستان صد میلیارد دالر داد و اما از مردم گرسنه فقیر، معلول و وارثین شهدا سه و نیم میلیارد دالر می‌گیرد.
لطفا این موضوع را بررسی و مجرم اصلی را پیدا کنید چون جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا عینکش را چپه پوشیده بجای عرب‌های مجرم گلوی افغان‌های بیگناه را گرفته . لطفا دادگاه عدالت خواهی را بر اساس قوانین بین‌المللی و وجدان بیدار بشری برگزار کنید نه بر اساس قانون قلدری و خود سری ...
پیشتر جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا حکمی را امضا کرد که به موجب آن تمام دارایی های بانک مرکزی افغانستان که در بانک‌های امریکایی نگهداری می‌شوند، به حساب تلفیقی جدیدی در بانک فدرال رزرو نیویورک انتقال یابد.
پیش از آن نیویورک تایمز به نقل از برخی منابع آگاه در گزارشی اعلام کرده بود، جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا قصد دارد دارایی های افغانستان که به مبلغ هفت میلیارد دالر است و در بانک های امریکا نگهداری می‌شود را به دو بخش تقسیم کند، 3.5 میلیارد دالر آن را به کمک‌های بشردوستانه به ملت افغانستان اختصاص داده و باقی آن را صرف غرامت به بازماندگان حملات 11 سپتمبر کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала