ابوظبی پس از حمله شورشیان یمن، جنگنده‌های اف-22 امریکایی را به امارات آورد

© Photo / US Air Force / Airman 1st Class Dana J. Butler F-15
F-15 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
عضو شوید
ستاد فرماندهی نظامی آمریکا در جنوب غرب آسیا (خاورمیانه) با انتشار تصویری از ورود شش فروند جنگنده‌ اف-22 امریکایی به پایگاه هوایی "الظفره" در امارات خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، روز شنبه جنگنده‌های امریکایی اف-22 در چارچوب درخواست کمک ابوظبی از واشنگتن برای مقابله با حمله‌های راکتی شورشیان یمن، به امارات رسیده است.
براساس بیانیه نیروی هوایی امریکا، انتقال این جنگنده‌ها بخشی از حمایت چندجانبه واشنگتن از امارات است. خاطرنشان می‌شود که دستور اعزام جنگنده‌ها توسط لوید آستین، وزیر دفاع امریکا صادر شده است و گفته شده با هماهنگی محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی این اقدام صورت گرفته شده است.
این جنگنده‌های امریکایی از پایگاه نیروی هوایی لنگی در ایالت ویرجینیا امریکا وارد امارات شده‌اند.
این حمایت تسلیحاتی امریکا از امارات در حالی صورت می‌گیرد که شورشیان یمن، ماه گذشته طی سه حمله راکتی ابوظبی را مورد هدف قرار دادند.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای جنبش شیعه "انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین‌المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله صحت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала