تلاش سازمان ملل برای آزادسازی دارایی های منجمد شده افغانستان

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
عضو شوید
سازمان ملل بار دیگر از همه کشورها خواسته‌ که از آزادی ذخایر ارزی افغانستان به منظور کمک به مردم و جلوگیری از فروپاشی و فاجعه انسانی اطمینان حاصل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، مارتین گریفیتس؛ معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با نشر توییتی، از تمام کشورها خواسته‌است که از آزاد شدن ذخایر ارزی افغانستان به هدف کمک به مردم و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و بحران بشری در کشور مطمئن شوند.
این در حالی است که بر بنیاد گزارش‌ها جو بایدن؛ رییس جمهور ایالات متحده در یک فرمان اجرایی بحث برانگیز، دستور به مصادره 7 میلیارد از دارایی‌های مسدودشده افغانستان به بهانه پرداخت "غرامت" به قربانیان حملات 11سپتامبر و نیز ارائه به سازمان‌های امدادرسان برای "کمک" به مردم افغانستان دور از دسترس طالبان را صادر کرده‌است.
اظهارات معاون دبیرکل سازمان ملل در حالی مطرح می‌شود که پیش از این نهادها و مؤسسات بین‌المللی نسبت به وضعیت بد بشری و فروپاشی اقتصادی افغانستان هشدار داده و از مصادره پول‌های افغانستان توسط آمریکا به شدت انتقاد کرده‌بودند.
چند روز قبل، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بار دیگر نسبت به احتمال مرگ یک میلیون کودک به دلیل سوء تغذیه حاد در افغانستان هشدار داد.
با روی کار آمدن دولت طالبان، دارایی افغانستان توسط امریکا مسدود شد، صدها هزار نفر بیکار شدند، کمک‌های جهانی قطع شد، مردم روزهای سختی را تجربه می‌کنند و فقر در کشور چند برابر افزایش یافته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала