تلاش مقام‌های واشنگتن برای رهایی گروگان آمریکایی از بند طالبان

© AP Photo / Carolyn KasterАмериканский государственный деятель Джейк Салливан
Американский государственный деятель Джейк Салливан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
عضو شوید
مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفته است که این کشور فعالانه برای آزادسازی یک شهروندش که در کابل بازداشت شده است، کار می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز(دوشنبه، 25 دلو) به شبکه‌ی سی‌ان‌ان گفته است که مذاکرات برای آزادسازی یک شهروند آمریکایی که در روزهای نخست ماه دسامبر در کابل بازداشت شده بود، در سطح بالا ادامه دارد.
مشارو امینت ملی آمریکا افزوده است: "این فرد پس از تکمیل روند خروج، به افغانستان رفت. من نمی‌خواهم وارد حساسیت آن شوم، اما می‌توانم به شما اطمینان دهم که در بالاترین سطوح دولت ما، به آن رسیدگی می‌شود".
شبکه سی‌ان‌ان گفته که در دو ماه پسین دست‌کم8 شهروند غربی در افغانستان بازداشت شده‌اند که نشانه تشدید اقدامات علیه شهروندان غربی ساکن در این کشور است.
هیئتی از مقامات ارشد حکومت طالبان عازم ترکیه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2022
رهایی گروگان آمریکایی/ چراغ سبز بایدن برای به‌ رسمیت شناختن طالبان؛ آیا جنایات دیگر فراموش شده است؟
این شبکه به نقل از منابع آگاه در افغانستان، آمریکا و بریتانیا گفته است؛ افرادی که اکنون در بازداشت هستند، شامل شش شهروند بریتانیایی اند که یکی از آن‌ها مقیم قانونی امریکا و یکی دیگر شهروند امریکایی است.
امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز این بازداشت‌ها را "غیرقابل قبول" خوانده و گفته است که واشنگتن با کابل برای آزادسازی آنان در تماس نزدیک هستند.
هورن افزوده است که گروگان‌گیری انسان‌ها کاملاً در تضاد با ادعاهای مطرح شده برای نگریستن به عنوان یک بازیگر مشروع در صحنه جهانی است.
او تاکید کرده است: "از طریق ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با کابل، ما خواستار آزادی همه افرادی شده‌ایم که به ناحق بازداشت شده‌اند. به دلیل حفظ حریم خصوصی، امنیت و نگرانی‌های عملیاتی، ما در حال حاضر اظهار نظر بیشتری نداریم".
بااین حال، سی‌ان‌ان به علت بازداشت این افراد اشاره نکرده و به گفته منابع، تصور نمی‌شود که همه افراد بازداشت شده، با هم مرتبط باشند. مقام‌ها امارت اسلامی طالبان تا کنون در این مورد چیزی نه گفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала