Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رئال – پی‌اس‌جی؛ تقابلی برای ادعای قهرمانی + عکس

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر تیبو کورتوا دروازه بان تیم رئال مادرید Spain Soccer Champions League Real - CSKA
تیبو کورتوا دروازه بان تیم رئال مادرید  Spain Soccer Champions League Real - CSKA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
عضو شوید
دو تیم رئال مادرید و پاریسن‌جرمن سه‌شنبه شب در مصاف دیدنی به میزبانی اریس با هم روبرو می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک؛ رئال مادرید و پاریسن‌جرمن در حالی قرار است که هفته جاری برابر هم قرار بگیرند که توازن کلی جدال‌های قبلی اندکی ترازو را به نفع تیم مادریدی‌ها سنگین می‌سازد.
این تیم می‌خواهد دومین پیروزی خود در پاریس را کسب کند در حالی‌که پیش از این تنها یکبار آنهم سال 2017 و در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر پی‌اس‌جی برنده شده است. در حالی‌که 4 دیدار دیگر دو تیم در پایتخت فرانسه؛ دو بُرد محلی و دو تساوی را به همراه داشته است.
رئال همچنان از 10 بازی 4 بازی را در مقابل سه تیم فرانسوی برنده شده است و سه دیدار را مساوی کرده است.
در طول تاریخ جدال‌های دو تیم؛ رئال مادرید باید به آن تنها پیروزی که دفعه قبلی در مرحله یک هشتم نهایی کسب کرد، متکی نباشد.
در بازی رفت، تیم تحت رهبری زین الدین زیدان پس از مرحله اول با تردیدهای خاصی روبرو شدند اما با گروهی که دو عنوان قبلی قهرمانان را کسب کرده بودند. پی‌اس‌جی پس از برتری با گل آدرین رابیوت در زمین سانتیاگو برنابئو، بازی را در اختیار داشت.
در عوض، کریستیانو رونالدو کمی قبل از استراحت از روی یک پنالتی بازی را به تساوی کشاند و با گل دوم‌اش در دقیقه 83 و سپس گل مارسلو در دقیقه 86؛ بازی برگشت را به سود مادرید نموددند.
بازی برگشت در 6 مارچ 2018 در پارک دو پرنس برگزار شد و این دیدار تحت کنترل رئال مادرید بود.
در دقیقه 51 همان بازی رونالدو تیم‌اش را پیش انداخت، اگرچه ادینسون کاوانی اروگوئه‌ای در دقیقه 71 پاریسی‌ها را کمی امیدوار کرد، کاسمیروی برزیلی نتیجه نهایی را 1-2 تأیید کرد که توانست پاس گل بدهد ولی در پایان آن فصل این تیم سوم شد.
دوئل‌های دیگر
اولین باری که این تیم‌ها در رقابت‌های اروپایی به مصاف یکدیگر رفتند، در مرحله یک چهارم نهایی جام یوفا 1992/93 بود. رئال مادرید بازی رفت را 3-1 برد، اما در بازی برگشت پاریسن‌جرمن با گل‌های ژرژ وه لیبریایی، داوید گیولا، والدو فیلهو و آنتوان کومبوآره کسب پیروزی نمود.
تیم پاریسی در یک چهارم نهایی جام برندگان 1993/94 نیز به برتری رسید. آنها بازی رفت را در سانتیاگو برنابئو با حساب 0-1 بردند و در پارک دو پرنسیس و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دیگر دیدار دو تیم بوده است.
در فصل 2015/16 آنها در پارک دو پرنس به تساوی 0-0 رسیدند و رئال مادرید با گل ناچو فرناندز 1-0 در برنابئو پیروز شد و در فصل 2019/20 پی‌اس‌جی را با دو گل آنخل دی ماریا آرجانتینی و هر دو از توماس مونیر بلجیمی با نتیجه 3-0 شکست دادند. در مادرید اما برای پی‌اس‌جی کیلیان امباپه در دقیقه 81 و پابلو سارابیا در دقیقه 83 گل‌زنی کردند در حالی‌که کریم بنزما با به ثمر رساندن دو گل؛ بازی را به تساوی کشید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала