اظهارنظر وزارت خارجه روسیه درباره مسدود کردن دارایی‌های ملی افغانستان توسط امریکا

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
عضو شوید
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ایالات متحده با بلوکه کردن دارایی های ملی افغانستان توسط امریکا عملا در حال تشدید بحران انسانی در این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا افزود، روسیه ذخیره بیش از نیمی از دارایی های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان برای پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان حملات 11 سپتمبر 2001 از سوی واشنگتن را امری پوچ می‌داند.
وی گفت: در شرایط بسیار دشوار انسانی که از جمله در نتیجه کارزار نظامی شکست خورده ایالات متحده و متحدان ناتو آن ایجاد شده است، واشنگتن در واقع در حال تشدید بحران انسانی در افغانستان و مانع تراشی برای مقامات جدید کابل است که در تلاش برای ایجاد یک زندگی عادی هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که بلوکه کردن دارایی های بانک مرکزی افغانستان به مبلغ 7 میلیارد دالر که در ایالات متحده نگهداری می‌شود، در رابطه با صداقت کاخ سفید در تمایل‌شان به کمک به تثبیت وضعیت سوال ایجاد می‌کند.
International Court of Justice - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
نامه جمع‌ از افغان‌ها به ICJ؛ امریکا به کدام جرم مردم افغانستان را مجازات می‌کند؟
پیشتر جوبایدن رئیس‌جمهور امریکا حکمی را امضا کرد که به موجب آن تمام دارایی های بانک مرکزی افغانستان که در بانک های آمریکایی نگهداری می‌شوند، به حساب تلفیقی جدیدی در بانک فدرال رزرو نیویورک انتقال یابد.
پیش از آن نیویورک تایمز به نقل از برخی منابع آگاه در گزارشی اعلام کرده بود، جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا قصد دارد دارایی های افغانستان که به مبلغ هفت میلیارد دالر است و در بانک های امریکا نگهداری می‌شود را به دو بخش تقسیم کند، 3.5 میلیارد دالر آن را به کمک‌های بشردوستانه به ملت افغانستان اختصاص داده و باقی آن را صرف غرامت به بازماندگان حملات یازده سپتمبر کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала