کرزی به بایدن؛ درباره پول افغانستان تجدید نظر شود

© Sputnik / Kh. Akifiحامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
عضو شوید
رییس جمهور پیشین کشور می‌گوید که پول منجمد شده افغانستان پول حکومت نه، بل پول مردم افغانستان است که باید به کشور برگردانده شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل از جوبایدن، رییس جمهور امریکا خواست که در تصمیم‌اش درباره پرداخت غرامت از پول افغانستان به قربانیان حادثه یازدهم سپتمبر تجدید نظر کند.
او گفت باید تمام پول افغانستان به بانک مرکزی برگردانده شود.
کرزی در واکنش به این تصمیم بایدن، گفت که اسامه بن لادن را افغان‌ها به افغانستان نیاوردند، بل خارجی‌ها او را به افغانستان آوردند. به گفته او مردم افغانستان خود قربانی تروریزم استند. او افزود: "مردم افغانستان قربانی تروریزم استند و کسی قربانی را جزا نمی‌دهد."
به گفته کرزی، اسامه بن لادن از پاکستان به افغانستان آمده بود و دوباره به پاکستان برگشت و در همان جا کشته شد، اما امروز مردم افغانستان تاوان فعالیت‌های او را می‌پردازند.
کرزی همچنان از حکومت طالبان خواست که در صورت برگردانده شدن پول به بانک مرکزی، نباید آن را مصرف کند. او گفت: "این پول برای مصرف روزمره نیست. بل ذخیره مردم افغانستان است که باید نگهداری شود."
حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
کرزی: باید به زودی مکاتب و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند
بربنیاد تصمیم جوبایدن، از هفت میلیارد دالر پول افغانستان در ایالات متحده، ۳.۵ میلیارد آن برای رسیده‌گی به بحران بشری و مشکلات اقتصادی در افغانستان اختصاص داده شده است. اما نیمی باقی مانده به قربانیان حملات یازدهم سپتمبر داده خواهد شد.
کاخ سفید گفته است که پول اختصاص یافته به گونه مستقیم در دسترس مردم افغانستان قرار خواهد گرفت و طالبان به آن دسترسی نخواهد داشت.
حامد کرزی همچنان در نشست خبری امروز تأکید کرد که مکاتب و دانشگاه‌ها باید به زودی بازگشایی شوند. به گفته او، نداشتن دانش دلیل اصلی دست نیافتن به پیشرفت است.
شایان ذکر است که اخیرا جوبایدن یک فرمان اجرایی را امضا کرده است که بربنیاد آن از پول افغانستان به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتمبر غرامت پرداخته خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала